Zavrieť

Porady

Invalidný dôchodok- doplatenie poistného

Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať na pár otázok ohľadom invalidného dôchodku. Moja situácia: bola mi uznaná invalidita ale nebol mi priznaný dôchodok z dôvodu nedostatku rokov platenia poistného.

1.otázka: môžem si doplatiť toto poistenie spätne na časy keď som bol študent a nezamestnaný? Ak áno ako dlho spätne sa to dá?
Predpokladám, že aspoň čiastočná odpoveď je áno potom,
2.otázka: bude sa mi tento doplatený čas vzťahovať aj do výpočtu invalidného dôchodku, či len do starobného dôchodku?
3.otázka: môžem si sám určiť, ktoré doby si doplatím?
4.otázka: môžem si určiť výšku osobného vymeriavacieho základu (OVZ) sám?
5.otázka: ako je to v prípade doplatenia napríklad roku 2002 keď všeobecný vymeriavací základ (VVZ) bol 162 132 SKK (a zvolím si ho za OVZ), budem platiť odvody z tejto sumy, alebo budú vyrátané z VVZ platného pre tento rok?
6.otázka: môžem si doplaťiť za dobu, keď som bol študent a štát za mňa odvádzal odvody v hodnote 0,3VVZ. a doplatím si napríklad do hodnoty 1VVZ. budem platiť len ten rozdiel alebo celú časť?

Ďakujem pekne za prečítanie a za prípadné odpovede, ak nie je niečo z mojich otázok jasné upresním. Po prípade, ak som úplne svojimi úvahami mimo poprosím o nejaké rady alebo objasnenie situácie.
Naposledy upravil ADRIcK : 30.10.09 at 00:30
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času