Zavrieť

Porady

Inventarizácia 2009

Dobrý večer,

chcem sa opýtať jednu otázočku k inventarizácii. Keď budem vypracovávať príkaz konateľa na začatie inventarizácie a bude sa menovať komisia... chcem sa opýtať koľko členov musí mať komisia a kto môže byť v komisii Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

    ! Stefan2005
    Vo všeobecnosti platí, že inventarizačná komisia by mala byť aspoň trojčlenná, hmotný zodpovedný pracovník môže byť jej členom, ale nie predsedom...
    Ani zákon o účtovníctve presne nestanovuje počet osôb - v §30 hovorí v odstavci i) meno, priezvisko a podpisový záznam osôb zodpovedných za zistenie skutočného stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov, teda hovorí o osobách, čo možno chápať ako minimálne dvaja mimo hmotne zodpovednej osoby. Iné sú však podmienky a požiadavky na vykonanie inventarizácie vo veľkých podnikoch, a iné v mini-firmách, kde sú 1-2 zamestnanci...

    bližšie k inventarizáciam viď napr.: http://www.akopodnikat.sk/index.php?...d=60&Itemid=86

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Stefan2005 Pozri príspevok
    Vo všeobecnosti platí, že inventarizačná komisia by mala byť aspoň trojčlenná, hmotný zodpovedný pracovník môže byť jej členom, ale nie predsedom...
    Ani zákon o účtovníctve presne nestanovuje počet osôb - v §30 hovorí v odstavci i) meno, priezvisko a podpisový záznam osôb zodpovedných za zistenie skutočného stavu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov, teda hovorí o osobách, čo možno chápať ako minimálne dvaja mimo hmotne zodpovednej osoby. Iné sú však podmienky a požiadavky na vykonanie inventarizácie vo veľkých podnikoch, a iné v mini-firmách, kde sú 1-2 zamestnanci...

    bližšie k inventarizáciam viď napr.: http://www.akopodnikat.sk/index.php?...d=60&Itemid=86
    Ďakujem veľmi pekne

    Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

    ! Stefan2005
    Pretože zo zadanie otázky nie je zrejmé, o akú firmu ide, doplňujem ešte, že onoho času (ak má niekto novšie, možná pridá) DRSR vydalo Usmernenie k inventarizácii majetku a záväzkov rozpočtovej organizácie, príspevkovej organizácie a obce.

    Citujem zneho:

    "Postup vykonania inventarizácie v účtovnej jednotke nie je upravený žiadnym právnym predpisom, preto nie je povinnosťou menovať inventarizačné komisie, ani zabezpečiť ich vyškolenie. Povinnosťou zo zákona je vyhotovenie inventúrnych súpisov, ktoré musia byť podpísané osobou zodpovednou za vykonanie inventarizácie. Z uvedeného dôvodu je potrebné, aby osoby zodpovedné za vykonanie inventarizácie boli v účtovnej jednotke písomne určené. Inventarizácia majetku a záväzkov je neoddeliteľnou súčasťou účtovnej závierky, ktorá vyplýva zo zákona.

    Celá organizácia inventarizácie majetku a záväzkov spadá do kompetencie účtovnej jednotky, ktorá je zodpovedná za jej správne vykonanie. Preto je potrebné vydať smernicu, ktorá bude zahŕňať hlavné zásady inventarizácie."

    Pri tvorbe internej smernice usmernenie môže byť užitočné...

    zuzanah3 je offline (nepripojený) zuzanah3

    zuzanah3
    Ďakujem pekne za info... ešte sa opýtam jednu vec, možno hlúposť ) inventúra dlhodobého majetku sa týka iba hmotného, alebo nehmotného? A čo v prípade, že majetok je odpísaný, ZC je 0, ale stále sa používa? Aj ten sa asi inentarizuje, že? VĎakaaa

    Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

    ! Stefan2005
    zuzanah3 Pozri príspevok
    ... inventúra dlhodobého majetku sa týka iba hmotného, alebo nehmotného? A čo v prípade, že majetok je odpísaný, ZC je 0, ale stále sa používa? Aj ten sa asi inentarizuje, že? VĎakaaa
    Zákon o účtovníctve hovorí v: "§ 29 (1) Inventarizáciou overuje účtovná jednotka, či stav majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve zodpovedá skutočnosti."

    Teda u majetku sa overuje všetok majetok, ktorý má účtovná jednotka vo svojej evidencii (my sme inventovali aj majetok vedený v podsúvahovej evidencii), bez ohľadu na jeho zostatkovú cenu.
    Fyzickej inventúre podlieha hmotný majetok, nehmotný majetok sa overuje v rámci dokladovej inventúry...

    Danila je offline (nepripojený) Danila

    Vylúčený člen Danila
    Stefan2005 Pozri príspevok
    Zákon o účtovníctve hovorí v: "§ 29 (1) Inventarizáciou overuje účtovná jednotka, či stav majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve zodpovedá skutočnosti."

    Teda u majetku sa overuje všetok majetok, ktorý má účtovná jednotka vo svojej evidencii (my sme inventovali aj majetok vedený v podsúvahovej evidencii), bez ohľadu na jeho zostatkovú cenu.
    Fyzickej inventúre podlieha hmotný majetok, nehmotný majetok sa overuje v rámci dokladovej inventúry...
    A ja Ťa len doplním - overuje sa všetok majetok, ktorý má, či nemá účtovná jednotka vo svojej evidencii fyzickou inventarizáciou, ktorej výsledky porovnávame s účtovnou evidenciou. Pretože účtovné jednotky vždy nadobudnú majetok nepochybne len poctivo, ale nájde sa na dvore inventarizačnou komisiou auto, ktoré nestihli účtovne podchytiť a poctivo vykonanou inventarizáciou zdokonalia pravdivý a verný obraz o stave majetku......

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.