Zavrieť

Porady

Zdravotne problemy a nemoznost vykonavat pracu

Dobry den,

velmi by som vas chcela poprosit o radu. Pracujem ako predavacka na polovicny/skrateny uvazok (20h tyzdenne)
Bohuzial som dostala vaznejsie ochorenie zil a lekarka sa vyjadrila ze nie je vhodne aby som takuto pracu vykonavala nadalej, lenze ja neviem ake mam v praci tymto moznosti, kedze ocakavam, ze po navrate z PN ma bude cakat vypoved. Ze mi vypoved nemoze dat len tak v podstate viem, ale u nas v praci je to aj tak bezna prax, ja chcem len vediet ake mam moznosti aby som ho "predbehla", lebo vraj je mozne ze ak donesiem potvrdenie o tom, ze pracu nadalej vykonavat nemozem, ze mi je povinny poskytnut inu pracu pripadne mi dat odstupne....
Nechcem aby so mnou vybabrali a teda potrebujem vediet ake mam prava a moznosti.

Vopred velmi pekne dakujem ak si najde niekto cas na odpisanie a poradenie.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zita4 je offline (nepripojený) Zita4

    Zita4
    Ide o okamžité skončenie pracovného pomeru v zmysle § 69 ZP pozri tu: http://www.porada.sk/t56527-zakonnik...2009-a.html#68
    V tom prípade máš nárok nie na odstupné ale náhradu mzdy za výpovednú dobu dvoch mesiacov (priemerný zárobok).
    Potrebuješ ale doklad od odborného lekára, že je tvoje zdravie ohrozené, ak budeš naďalej vykonávať prácu predavačky.