Zavrieť

Porady

Integrovaný žiak

Chcem sa spýtať- môže integrovaný žiak prepadnúť? Máme prípad, že žiak nezvláda ani minimum toho čo by mal.... ďakujem veľmi pekne za odpoveď .
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    lluc je offline (nepripojený) lluc

    lluc
    VP pre ziakov s poruchami aktivity a pozornosti ISCED1
    Žiakovi s poruchou aktivity a pozornosti nemožno znížiť známku pri hodnotení učebných
    výsledkov alebo správania, pokiaľ sú nedostatočné učebné výsledky alebo nevhodné
    prejavy správania dôsledkom stanovenej diagnózy. K hodnoteniu a klasifikácii správania
    žiaka s diagnostikovanou poruchou aktivity a pozornosti zníženou známkou zo správania
    možno pristúpiť len po odbornom posúdení a odporučení tohto postupu príslušným
    poradenským zariadením a to na základe takých prejavov správania žiaka, ktoré sú
    závažným porušením školského poriadku, ako napr. neospravedlnené hodiny, fyzické
    ublíženie iným osobám a pod.

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    Metodické pokyny na hodnotenie a klasifikáciu
    žiakov s vývinovými poruchami učenia
    v základných a stredných školách




    Čl. 4
    Postup do vyššieho ročníka

    1. Žiak s VPU hodnotený podľa týchto metodických pokynov postupuje do vyššieho ročníka, aj vtedy, ak jeho poznatky z predmetu, v ktorom sa porucha prejavuje, nezodpovedajú požadovaným vedomostiam podľa učebných osnov (štandardov) príslušného ročníka, ale spĺňa požiadavky podľa individuálneho vzdelávacieho programu.

    2. Žiak s VPU môže opakovať ročník len v prípade, že nedostatočné výsledky dosiahol aj vo vyučovacích predmetoch bez priamej súvislosti s charakterom jeho poruchy učenia a je predpoklad, že opakovanie ročníka bude pre žiaka prospešné. Uskutočňuje sa tak len na základe vyjadrenia špeciálneho pedagóga a po prerokovaní so zákonným zástupcom žiaka.

    3. Slovné hodnotenie individuálne integrovaného žiaka s vývinovými poruchami učenia sa zohľadňuje aj pri prijímaní žiaka na strednú školu. Ak je to nevyhnutné, je možné slovné hodnotenie transformovať na známky podľa klasifikačnej stupnice vychádzajúc z požiadaviek podľa individuálneho vzdelávacieho programu.

    lluc je offline (nepripojený) lluc

    lluc
    Ak sa v priebehu školského roka prejaví, že výchovno-vzdelávacie výsledky žiaka so zdravotným znevýhodnením, ktorého individuálny vzdelávací program zahŕňa aj úpravu učebných osnov niektorého vyučovacieho predmetu, nie sú uspokojivé a žiak nespĺňa potrebné kritériá na jeho súhrnné hodnotenie lepším klasifikačným stupňom ako nedostatočný, je potrebné neodkladne prehodnotiť a upraviť obsah, resp. formu jeho vzdelávania v súčinnosti so špeciálnym pedagógom a psychológom. Takýto žiak nemá opakovať ročník z tých vyučovacích predmetov, v ktorých majú na jeho neúspešnosť vplyv dôsledky jeho diagnózy. Ak sa na prospechu žiaka okrem jeho zdravotného znevýhodnenia podieľa významnou mierou viac faktorov, k hodnoteniu a klasifikácii stupňom nedostatočný je možné pristúpiť, avšak len po odbornom posúdení a odporučení tohto postupu príslušným poradenským zariadením. POP 2010/2011
    Čize, v prípade, že napriek úprave učebných osnov (redukcii učiva v odporúčaných predmetoch) žiak dokázateľne nezvládol učivo, napr. a najčastejšie z príčin lajdáctva môže taktiež prepadnúť (ako bežný – neintegrovaný žiak) aj napriek skutočnosti, že sa jedná o integrovaného žiaka.

    lluc je offline (nepripojený) lluc

    lluc
    a taktiež je dôležitý
    §32c bod 2 zákona č.365 (antidiskriminačný zákon), podľa ktorého pri výkone práv integrovaného žiaka nemôžu byť obmedzované práva ostatných účastníkov výchovno-vzdelávacieho procesu.
    Dobrý deň.Ja by som sa chcela spýtať,či môže mať integrovaný žiak s ADHD zníženú známku zo správania.dakujem za odpoved

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.