Zavrieť

Porady

Zostatok PHM v nádrži na konci roka

Dobrý deň,

som začiatočník v PÚ a už som si prezerala pár info na porade ohľadne PHM, ale chcela by som sa uistiť, či postupujem správne v účtovaní:

- pri prepočte najazdených km a spotrebe PHM mi vznikla podspotreba (podspotreba sa tym padom neuctuje)

- na konci roka mi zostalo v nadrzi ca 2l = 2,06 EUR
mam to zauctovat cez ID ako NBO 381AE/501AE ?
alebo ako material na sklade 112AE/501AE ?

- k 1.1. cez ID 501AE/381AE alebo 112AE ?

Ďakujem za odpoveď
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Použiť účet 112.

    mikumi je offline (nepripojený) mikumi

    mikumi
    Pekný deň , chcem sa poradiť. Nákup PHM som účtovala na 112, na konci roka som pomernú časť zaúčtovala do nákladov na 501/AE.
    Predali sme auto, mám účtovný zostatok v nádrži 29,14 litrov a ekvivalent v EUR 32,34.
    Ako mám túto sumu zlikvidovať z účtovníctva?
    Ďakujem za každú radu.

    ekonom99 je offline (nepripojený) ekonom99

    ekonom99
    zaúčtovať ako spotrebu, koniec koncov výnos za predaj auta kompenzuje tento malý náklad. Nemôžte predsa predať auto s prázdnou nádržou.

    Ivka 07 je offline (nepripojený) Ivka 07

    Ivka 07