Zavrieť

Porady

zaúčtovanie materiálu

Prosím Vás o názor - potrebovali sme vyrobiť obchodné pulty do prevádzky a keďže stolár nebol platca dph, tak sme si materiál na ne nakúpili sami. Potom sme si ich nechali vyrobiť stolárom, ktorý nám dal na prácu faktúru. Ako to správne zaúčtovať aby som z materiálu + práce dostala DHIM? ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Spočítať ceny a to bude pre teba OC.
    Ak si bločky za material na výrobu regálov priebehu roka účtovala do VOZD material, tak na konci roka pomocou ID urobíš nepeňažný pohyb odúčtuješ túto cenu + cenu za prácu z VOZD do VNZD.

    EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

    EMILY04
    Súhlasím so Zolom, len nebolo by na škodu do toto ID presne rozpísať o aký materiál išlo (nie celou sumou), aby aj po rokoch a hlavne pri kontrole bolo jasné prečo si to urobil.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Prečo do VNZD ? To by som robila jedine v prípade , ak súhrnná cena regálov by bola nad 1 700 eur.

    Ak je cena menej ako 1 700 eur, tak dosky by som nechala zaúčtované v materiál s príslušnou AE a prácu by som účtovala do materiálu do tej istej AE a potom by som regále zapísala do Krátkodobého majetku .

    Alebo nerozumiem ?

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Zita5 Pozri príspevok
    Prečo do VNZD ? To by som robila jedine v prípade , ak súhrnná cena regálov by bola nad 1 700 eur.

    Ak je cena menej ako 1 700 eur, tak dosky by som nechala zaúčtované v materiál s príslušnou AE a prácu by som účtovala do materiálu do tej istej AE a potom by som regále zapísala do Krátkodobého majetku .

    Alebo nerozumiem ?

    Ja som automaticky vychádzal z toho, že asi bude DHM. Ak to bude menej ako 1700 € tak samozrejme všetko VOZD.

    luluhaha je offline (nepripojený) luluhaha

    luluhaha
    Súhrnná cena regálov je vyššia ako 1700 Eur, ale tým že ich je desať kusov, neberiem do úvahy cenu jedného pultu? Cenu za materiál zarátam aj s dph, či bez? Ďakujem

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    luluhaha Pozri príspevok
    Súhrnná cena regálov je vyššia ako 1700 Eur, ale tým že ich je desať kusov, neberiem do úvahy cenu jedného pultu? Cenu za materiál zarátam aj s dph, či bez? Ďakujem
    Keď si platiteľom DPH, tak z materiálu si predsa uplatnila DPH na vstupe. Takže OC budeš rátať bez DPH. Ak regále samostatne majú nižšiu OC ako 1700 €, tak všetko ostáva vo VOZD. Treba vytvoriť len operatívnu evidenciu k drobnému HM.

    zaúčtovanie materiálu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.