Zavrieť

Porady

DP SZČO + prenájom bez živnosti

Pozdravujem všetkých a zároveň prosím o radu:
Som SZČO, no okrem príjmu zo živnosti mám od 01.08.2009 ako FO aj príjem z prenájmu nehnuteľnosti v sume 1,00 EUR/mesiac - na prenájom však nemám živnosť. Pri príjmoch zo živnosti som si za rok 2008 uplatňovala preukázateľné výdavky. Pri príjme z prenájmu vyplním v kolonke príjmy celkovú sumu 5,00 EUR - a čo s výdavkami?
Ešte dotaz - keďže som v minulom roku nadobudla HIM a ten som začala odpisovať a teda som si za rok 2008 uplatnila preukázateľné výdavky, musím takto pokračovať aj za rok 2009, alebo to môžem zmeniť a uplatniť si výdavky paušálne? Odpisovanie zrejme nie je možné ukončiť len tak...
Som začiatočník, a preto budem rada, ak mi pomôžete. Vďaka.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

    Timka1
    tie príjmy z prenájmu 5,0 € vôbec nemusíš uvádzať v DP, nakoľko do výšky 5-násobku životného minima čo je 894,60 nemusíš zdaňovať

    odpisy môžeš prerušiť na dlhodobý majetok ak vedieš JÚ, ale ak budeš tento rok uplatňovať paušál, máš ich zahrnuté už v paušáli

    ku paušálu sa prirátava aj poistné skutočne uhradené v roku 2009

    kuk aj do témy

    http://www.porada.sk/t131059-prechod...zor-zmena.html

    katkarbk je offline (nepripojený) katkarbk

    katkarbk