Zdravím, chcela by som sa poradiť ohľadom nadčasov v práci. Pracujeme od pondelka do piatku od 9:00 do 18:00, obednajšia prestávka je hodinová. To je teda 40 hodín týždenne. Pracujeme ale aj v sobotu od 9:00 do 12:00 a to už sú 3 hodiny navyše. Výplata pozostáva z dvoch zložiek. Fixnej čo je základ a variabilnej, ktorej výšku ovplyvňuje predaj služieb... Šéf nám odmieta priplatiť za tie tri hodiny v sobotu a nechce nám dať ani náhradné voľno. Jeho vysvetlenie je asi také, že tie soboty síce nemáme zaplatené v tej fixnej časti / nakoľko v zmluve máme 40 hodín týždenne a nie 43 hodín / ale v tej variabilnej vraj áno, pretože služby ktoré v sobotu vyrobíme sa nám do mzdy rátajú. Chcela by som teda vedieť, či je takýto postup v súlade zo zákonom, nakoľko sa bežne stáva, že v sobotu nie su zákazníci a teda ani žiadne služby. Takže tie soboty robíme často zadarmo.
Ďakujem za odpoveď
V pracovnej zmluve je napísané len toľko, že :
Dohodnutá dĺžka pracovného času zamestanca je 40 hodín týždenne.
Zamestnanec je povinný podľa pokynov zamestnávateľa vykonávať osobne práce dohodnuté v pracovnej zmluve v určenom pracovnom čase a dodržiavať pracovnú disciplínu.
Práva a povinnosti účastníkov tejto zmluvy sa riadia ustanoveniami zákona č 311/2001 Z. z. -ZP a ostatnými pracovnoprávnymi predpismi.
To je všetko. Ani slovo o prípadných nadčasoch.
Naposledy upravil lucia167 : 31.03.10 at 11:26 Dôvod: doplnenie