Zavrieť

Porady

Kúpa HIM v zahraničí

Spoločnosť nakúpila HIM v zahraničí - členský štát EU, jedná sa o typizovaný stánok vyrobený na mieru, v ktorom chce predávať vlastné výrobky (ten bol dodaný zo zahraničia zmontovaný a nie je pevne spojený so zemou, nemá základy avšak stavebným úradom je posudzovaný ako dočasná stavba, tzn. na jeho umiestnenie bolo potrebné vybaviť stavebné povolenie a následne kolaudáciu) a nejaké technologické vybavenie, ktoré v ňom bude umiestnené. Cena stánku bola cca 600000 CZK a technologické vybavenie bolo zakúpené v hodnote cca 50000 CZK. Spoločnosť zakúpila stánok aj zariadenie bez DPH, v SR je platcom DPH.
Prosím Vás o radu (prípadne doporučiť vhodný link), ako postupovať pri účtovaní: či stánok aj so zariadením samozdaniť, či vstupuje DPH do OC, ako odpisovať a či zaradiť stánok do HIM až po kolaudácii...
Takýto prípad riešim prvý krát, som začiatočník a nemá mi kto poradiť. Vopred všetkým ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Samozdaniť. (Vychádzam z toho, že dodávateľ z čl.štátu EU je tiež platiteľom DPH vo svojej krajine). Do OC nevstupuje DPH. Zaradiť až po kolaudácii.

    katkarbk je offline (nepripojený) katkarbk

    katkarbk