húžva Tak mi prosím Vás nejaký iný systém ešte predstavte a ja sa to pokúsim pretlačiť.
Veľmi ťažko sa takto radí v situácii , ktorú nepoznáme v širších súvislostiach .
1.Z Vašej strany bolo by potrebné fakturovať plnú sumu za vykonanú prácu , ktorú pre danú firmu odvediete .Treba sa pridržiavať zmluvy, ktorú máte medzi sebou .Objednávateľ Vašich služieb môže túto faktúru zaplatiť v plnej výške .
2.Trvajte na tom, aby firma u ktorej vykonávate tieto služby , vyhotovila napr.
http://www.porada.sk/335645-post2.html , v ktorej vyčísli mesačný nájom za hnuteľnú vec. S touto sumou musíte súhlasiť a samozrejme , musíte si to hlavne prepočítať , či sa Vám to oplatí .
Platby budete prevádzať na základe mesačnej fakturácie za prenájom v hotovosti, alebo bankovým prevodom .
3. Dá sa tu spraviť aj zápočet pohľadávok a záväzkov , ale s tým Vás trápiť nebudem.
4. Ak by sa Vám bod 1 a bod 2 nepozdával , je tu možnosť úvahy podľa Vašich prepočtov rentability využitia stroja obrátiť sa na predajcu týchto strojov a zakúpiť si obdobný stroj cez finančný prenájom , kde by ste zaplatili akontáciu v určitej výške a potom by ste splácali mesačné platby .
Počas splácania finančného prenájmu , by stroj bol vlastníctvom lízingovky.Po splatení je to Váš majetok .
5.Alebo nech Vám firma daný stroj odpredá - tu môžete taktiež využiť služby lízingovej spoločnosti .Tzv.spätný lízing.
Ale všetko záleží od Vášho rozhodnutia , Vašich finančných možností .