sylvia74 Ahoj niečo som našla, môj odbor sa premenoval na Technológia a realizácia stavieb, skopírovala som ti to prosím ťa ak môžeš prečítaj si to a skús mi poradiť.
Študijný program 2. stupňa- technológia a realizácia stavieb
Všeobecná charakteristika
Absolventi inžinierskeho programu Technológia a realizácia stavieb dokážu pripravovať a riadiť výstavbu zložitých stavieb, riadiť stavebnú firmu, vykonávať výskum s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dôraz sa kladie na to, aby absolvent získal hlboké znalosti v oblasti teórie technológie stavieb, vedel riadiť tím pracovníkov v oblasti prípravy a realizácie stavieb, bol spôsobilý samostatne viesť aj veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia. Absolvent je schopný uplatňovať a rozvíjať získané teoretické vedomosti, analyzovať systémy, optimalizovať postupy a riešenia. Absolventi štúdia sú schopní chápať a riešiť problémy na regionálnej úrovni pri práci v rámci VUC.
Uplatnenie absolventa
Pri ukončení 2. stupňa vysokoškolského vzdelávania sa absolvent programu uplatní pri príprave, realizácii všetkých druhov stavieb a súborov stavieb na vyšších a riadiacich úrovniach:
*
hlavný stavbyvedúci, hlavný stavebný dozor,
*
interdisciplinárny odborník v oblasti ekonomiky a riadenia stavebníctva,
*
vedúci inžinier stavebno-technologických projektov,
*
manažér kvality stavebnej firmy,
*
vedúci stavebných odborov v štátnej správe a samospráve
*
štátny stavebný dohľad a štátny dozor
*
manažér a koordinátor bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,
*
koncepčný pracovník normotvornej činnosti,
*
koncepčný pracovník výstavby a regionálneho rozvoja,
*
odborník v oblasti expertíznej činnosti.
Teoretické vedomosti
Absolvent inžinierskeho programu Technológia a realizácia stavieb nachádza a prezentuje vlastné riešenia problémov pri príprave a realizácii zložitých stavieb a ich súborov. Je schopný tvorivo a koncepčne pracovať vo výskume a vývoji, posúdiť navrhované projekty z ekonomického hľadiska. Tvorivo aplikuje získané poznatky v praxi, kriticky analyzuje a posudzuje navrhované riešenia. Vychádza z princípov a praktík odboru, pričom preukazuje efektívne rozhodovanie v súvislosti s výberom a použitím metód, softvéru a iných výpočtových prostriedkov. Vie zavádzať zložité technické riešenia, používať moderné metódy a prostriedky pri riešení problémov.
Praktické schopnosti a zručnosti absolventov
Absolvent inžinierskeho programu získa schopnosť analyzovať variantné možnosti technologických procesov z pohľadu ich tvorivej aplikácie v zmenených okrajových podmienkach navrhovania, modelovania a optimálneho výberu. Vie kvalifikovane riadiť procesy zmien technológie z pohľadu vývoja, vyznačuje sa schopnosťou kritického úsudku v celom spektre problémov súvisiacich s kvalitnou, hospodárnou, bezpečnou a ekologickou výrobou. Vie pracovať na projektoch, ktoré zahŕňajú identifikáciu problému, analýzu a implementáciu rozsiahlych riešení súvisiacich s navrhovaním, zhotovovaním a riadením stavieb, pričom akcentuje jednotlivé aspekty kvality a ekonomiky. Počas štúdia získa skúsenosti pre prácu s relevantnými softvérmi, spôsobmi kontroly výsledkov a analýzou získaných údajov.
Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent inžinierskeho programu Technológia a realizácia stavieb dokáže pracovať efektívne ako jednotlivec, ako člen a ako vedúci tímu, identifikovať mechanizmy pre kontinuálnu vlastnú profesionálnu kariéru a učenie sa, udržiavať kontakt s vývojom vo svojej disciplíne, dodržiavať pri výkone povolania všeobecné zásady etiky a morálky.
Ďakujem Sylvia
Sylvia, vyznačil som pár faktov o Tvojom odbore, ktoré svedčia o Tvojom nielen stavbárskom, ale aj ekonomickom vzdelaní a kvalifikácii. Odporúčam vytlačiť profil absolventa, vyznačiť tieto fakty, ďalej vypísať z indexu všetky absolvované ekonomické skúšky, priložiť vysvedčenie o ŠZS, vyznačiť v ňom predmet "ekonomika stavebníctva" a zájsť za vedením s tým, že si si vedomá, že Tebou vyštudovaný odbor na prvý pohľad nepôsobí ekonomicky, ale ako pomoc prinášaš tieto materiály. Zdôrazni tiež, že dnešné odbory na VŠ sú veľakrát pomenované zavádzajúco.
Ak Ti vedenie nechce dať učiť ekonomické predmety preto, lebo nevie, či spĺňaš kritériá, malo by im to pomôcť. Ak majú iný dôvod, tak potom je ťažko radiť.
Dúfam, že všetko dobre dopadne! Držím palce!