Aké ďalšie práva má kupujúci pri uplatnení reklamácie?
S uplatnením reklamácie môžu byť spojené nezanedbateľné náklady spojené s vybavením reklamácie – napr. náklady na prepravu chybného tovaru do servisného strediska, cestovné, montáž, na vlastné odborné posúdenie, strata času a.p.).
Kupujúci má zo zákona právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za chyby. Náhradu týchto nákladov si kupujúci uplatňuje u predávajúceho do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť chyby; inak právo na náhradu nákladov zanikne.
Po uplatnení práva na náhradu nákladov je predávajúci povinný, uhradiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. (§ 598 OZ, § 18 ods. 7 ZOS)
Kupujúci, ktorému predávajúci neodôvodnene zamietol reklamáciu a ten si svoje práva, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za chyby, úspešne uplatnil na súde, má právo na primerané finančné zadosťučinenie, ak svoje práva. (§ 509 ods. 2 OZ) Výška primeraného zadosťučinenia závisí od rozsahu ujmy, ktorú kupujúci utrpel
Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody spôsobenej chybným tovarom. (zákon č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom)
http://www.consuminstit.sk/index.php?id=221