Zavrieť

Porady

ŠTUDENT - dohoda o vykonani prace ???

Ahojte, chcel by som Vas poziadat o radu.
Som student vysokej skoly a chcem si trosku zarobit, nasiel som si potencialneho zamestnavatela, ale ten chce aby som robil len na DOHODU O VYKONANI PRACE. Nieco som si nasiel na internete ale v tych zakonoch sa vobec vyznam preto sa chcem spytat ake mam naroky a ake povinnosti pri takej praci ? co vsetko mozem a nemozem?

Docital som sa, ze mozem odrobit 300 hodin rocne - mozete mi to prosim vysvetlit?
Moj ,,zamestnavatel" nie je platcom DPH - co to pre mna zmanema? bude sa mi zdanovat to co zarobim alebo nie?
Ake mam ja povinnosti voci socialnej a zdravotnej poistovni? a co vsetko musi za mna robit zamestnavatel?
Cital som aj o neakom rocnom zuctovani poistneho ale tomu som tiez vobec neporozumel.

Proste praca by sa mi hodila, tak by som to bral ale nechcem sa dopustit nicoho protizakonneho aby som potom v buducnosti nemal problemy.

Velmi pekne dakujem za podrobne informacie, dufam ze mi pozete ty co sa vyznate.
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

veronikasad
Na dohodu o vykonaní práce môžeš odpracovať 350 hod. v kal. roku pre jedného zamestnávatela. Nemala by sa však uzatvárať na opakovanú činnosť. Na tú slúži Dohoda o pracovnej činnosti, kde však výkon práce nesmie presiahnúť 10 hod. týždenne.

Ak si študentom, je pre teba aj zamestnávatela výhodnejšie uzatvoriť Dohodu o brigádnickej práci študentov, ku ktorej potrebuješ potvrdenie o návšteve školy (cez prázdniny za predch. akad. rok, po zápise prinesieš nové).

Registrácia platitela DPH vôbec nesúvisí so mzdami.

Ak nechceš platiť preddavky na daň, podpíš u zamestnávatela Vyhlásenie k zdaňovaniu príjmov, kde si uplatníš mesačnú nedz.časť základu dane.

Pokial budeš pracovať na akúkolvek dohodu, ako študenta sa ťa ročné zúčtovanie zdr. poistenia netýka.

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

veronikasad
spider.hst Pozri príspevok