Dobrý večer, stala sa mi nepríjemná vec, preto by som vás rád poprosil o radu.
Po 3 dňoch od zakúpenia náramkových hodín módnej značky M e x x, zakúpených v nákupnom centre sa objavila na nich závažná vada - kolík, ktorý drží oceľový náramok sa uvoľnil a náramok sa odpojil. Hodiny som mal na ruke dokopy maximálne 6 hodín (a to som nevykonával žiadnu neštandardnú manuálnu činnosť), takže som bol dosť zaskočený, pretože hodiny stáli cca 80 eur (zľava zo 129 eur, lebo vraj končia s predávaním tejto značky) a mal som o ich kvalite úplne inú predstavu. Keby som si nevšimol včas, že náramok sa začína uvoľňovať, hodiny som mohol stratiť, prípadne sa mohli pri páde rozbiť. To sa môže stať kedykoľvek aj po ich oprave, pretože kolík, ktorý drží ťažký náramok je príliš tenký a aj drážky do ktorých zapadá nie sú postačujúce pre takú váhu náramku. (kolík nie je možné nahradiť širším a pevnejším, nakoľko drážka v náramku to nedovoľuje) Chcel by som preto odstúpiť od zmluvy, keďže výrobok nedosahuje proklamovanú ani mnou očakávanú kvalitu, vzbudzuje vo mne nedôveru a nemám záujem tŕpnuť, či o ďalších 5 dní, či mesiacov po vybavení reklamácie sa nebude závada opakovať a prídem o hodiny v prípade ich straty, resp. pri páde sa rozbijú a už nebudem mat čo reklamovať. Chcem teda odstúpiť od zmluvy, no chcem sa vás opýtať na váš názor a radu o ktoré ustanovenie Občianskeho zákonníka resp. iného právneho predpisu sa môžem oprieť, keďže ide o pomerne špecifickú situáciu. Explicitne nárok na odstúpenie od zmluvy do 7 dní od zakúpenia tovaru má spotrebiteľ iba v prípade podomového a zásielkového predaja, čo žiaľ nie je môj prípad. No som si istý, že sú moje práva, ako kupujúceho, dotknuté a musia požívať ochranu mimo reklamácie, opravy o ktorú jednoducho nemám záujem. O vybavenie v rámci reklamačného konania nemám záujem keďže mám za to, že to de facto ani nie je možné (keďže nie je spoľahlivo možné použiť iný, pevnejší a hrubší kolík vzhľadom na drážku v náramku a púzdre hodín) a hodiny sú jednoducho nepodarok, "šmejd" a totálne som stratil v ich kvalitu dôveru. Kvalita nezodpovedá očakávanej akosti a kvalite, na čo som prišiel už tretí deň od kúpy. Je pravdepodobnejšie, že hodiny stratím alebo sa rozbijú pri opatovnom uvoľnení náramku než to, že prežijú trojnásobné zopakovanie tejto vady, aby som mal právo na odstúpenie od zmluvy v zmysle §623 Občianskeho zákonníka. U takej veci ako su náramkové hodiny totiž nemôžem riskovať to, či sa takáto vada objaví alebo neobjaví znovu. Navyše, podľa môjho názoru ide o neodstrániteľnú vadu (ako som popisoval vyššie), aj keď tento záver by pri reklamácii /neseriózny/ predávajúci len ťažko vyslovil.
Keď som dnes skúsil odstúpiť od zmluvy na základe uvedenej argumentácie, predavačka sa to najprv snažila hodiť na mňa, či som ich niekde nezatiahol, následne to skúšala svojpomocne opravovať so slovami "veď je to hračka" (samozrejme neúspešne), ba nakoniec ma posielala nechať si to opraviť u hodinára, že opravu mi preplatia. Čím by som prišiel o záruku, keďže by šlo o neoprávnený zásah tretej osoby / k čomu došlo podla môjho názoru aj jej zásahom ak došlo k poškodeniu/. Trval som na vrátení kúpnej ceny, na čo zavolala vedúcej (opäť sa snažila zodpovednosť prehodiť na mňa) a trvala na spísaní reklamačného protokolu.
(Z toho čo mi povedala, mi bolo jasné ako by riešili moju reklamáciu. Hodiny by nikam neposlali na posúdenie odstrániteľnosti či neodstrániteľnosti vady, ale nechali by ich "opraviť" u hodinára, čo by iste nepomohlo a o hodiny by som neskôr určite prišiel.)
Na to som povedal, že prídem za vedúcou a teda budem trvať na odstúpení od zmluvy a vrátení peňazí. Nie je normálne, že po 3 dňoch minimálneho a nenáročného používania sa vyskytne fatálna vada, ktorá mohla mať fatálne dôsledky. Každý normálny človek si myslím že by stratil dôveru v takýto výrobok a žiadal svoje peniaze späť. Bol som zarazený, že v obchode v ktorom majú hodiny aj za 2500 EUR riešia oprávnenú nespokojnosť zákazníka takto.
Vopred ďakujem za všetky rady a podnety.
Naposledy upravil Tomy1 : 03.08.10 at 18:13