Zavrieť

Porady

Ako zaúčtovať nájom?

Prajem pekný deň. V účtovníctve som začiatočník a preto Vás pekne prosím o radu. Sme s.r.o. poskytujúca služby pre mesto. Mestu platíme raz ročne nájom za kotolne (na výrobu tepla), resp. nejaké ich časti. Nájom je na základe zmluvy o nájme. Stále sa platilo raz ročne na konci roka. No teraz sme zaplatili nejakú časť. Ako to zaúčtovať? Spraviť si interný doklad? Na aký účet? Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    grammatika je offline (nepripojený) grammatika

    grammatika
    Na základe zmluvy o nájme vytvoriť každoročne ID 518/379 alebo môže dôjsť aj k časovému rozlíšeniu...Ako podklad k ID je zmluva
    a potom pri úhrade 379/221,211.

    A keď ste platili raz ročne na konci roka, ako si účtovala?
    nemalo to byť ako 518/221! v banke do nákladov idú len poplatky...

    miska31 je offline (nepripojený) miska31

    miska31
    Minulý rok som tu ešte nerobila. Kolegyňa to zaúčtovala ked sa to zaplatilo 518/221. Nešlo mi to do hlavy preto sa pýtam. A ten interný doklad si mám vstúpiť na tento rok do januára na celú sumu a potom vypustiť 379? Ďakujem za odpoved.

    grammatika je offline (nepripojený) grammatika

    grammatika
    kolegyňa neúčtovala správne.
    Nevidím zmluvu, tak neviem povedať, kedy účtovať, ale predpokladám, že nájomné je od 01.01.2010-31.12.2010 a zaplatené teraz ale len z časti.