Zavrieť

Porady

Reklamacia vozidla

Zdravim vsetkych!
Pisem v mene mojho znameho, ktory nie je velmi PC zdatny.
Stala sa totiz taka vec: V januari tohto roku si kupil nove auto nemenovanej francuzskej znacky. Po 6 mesiacoch kludneho jazdenia mu zacalo vrcat nieco z motorovej oblasti pri zapnutej klimatizacii. Po zhliadnuti par dielov Lamparne pre istotu poslal predajcovi reklamaciu (doporucene), ale predajca sa v zakonnej dobe nevyjadril. Vlastne dodnes sa nevyjadril. Teraz zvazuje, zeby auto aj vratil, pretoze predajca je neseriozny a nekomunikuje. Je to mozne? Moze mi v tomto pomoct ZSS alebo SOI?
Za odpovede k teme vopred dakujem!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    yankee0949 je offline (nepripojený) yankee0949

    yankee0949
    Zdravim vsetkych!
    Pisem v mene mojho znameho, ktory nie je velmi PC zdatny.
    Stala sa totiz taka vec: V januari tohto roku si kupil nove auto nemenovanej francuzskej znacky. Po 6 mesiacoch kludneho jazdenia mu zacalo vrcat nieco z motorovej oblasti pri zapnutej klimatizacii. Po zhliadnuti par dielov Lamparne pre istotu poslal predajcovi reklamaciu (doporucene), ale predajca sa v zakonnej dobe nevyjadril. Vlastne dodnes sa nevyjadril. Teraz zvazuje, zeby auto aj vratil, pretoze predajca je neseriozny a nekomunikuje. Je to mozne? Moze mi v tomto pomoct ZSS alebo SOI?
    Za odpovede k teme vopred dakujem!

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    A bol s autom aj v servise, alebo iba písal reklamáciu? Lebo z tvojho popisu to nie je jasné.

    yankee0949 je offline (nepripojený) yankee0949

    yankee0949
    Dáša_ Pozri príspevok
    A bol s autom aj v servise, alebo iba písal reklamáciu? Lebo z tvojho popisu to nie je jasné.
    po zlych skusenostiach s inou nemeckou znackou a ich servisom to riesil najprv pisomne, pretoze v tom INOM servise pri istej reklamacii sa na to pozrel mechanik a povedal, ze s tym nic nie je... Poruchu nakoniec odstranil "garazovy majster" za par korun hoci auto bolo stale v zaruke. Navyse vsade vravia, ze treba reklamacie riesit oficialne a mat od toho nejaky "dokaz" lebo slovenski predajcovia sa vykrucaju a neriesia problemy

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    Ja sa obávam, že oficiálne riešenie reklámácie znamená, že sa s autom zájde do servisu a spíše reklamačný list.
    Z toho, čo píšeš sa mi javí, že tvoj známy iba poslal do servisu nejaký list. Ale nepristavil auto. Obávam sa, že takto reklamáciu nevybaví nikto.

    iriska je offline (nepripojený) iriska

    iriska
    Mne sa tiež vyskytol problém s autom nemenovanej francúzskej značky - kupované z bazaru, nie ako nové, pristavili sme na reklamáciu a akonáhle ubiehal cca 35. deň reklamácie, začali sme riešiť odstúpenie od zmluvy a auta sa nám podarilo zbaviť bez väčšej ujmy.

    yankee0949 je offline (nepripojený) yankee0949

    yankee0949
    Dáša: Aha, cize vlastne ina forma reklamacie auta ako ta oficialne spisana v servise je vlastne neplatna, tak? Dobre tomu rozumiem?

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    yankee0949 Pozri príspevok
    Dáša: Aha, cize vlastne ina forma reklamacie auta ako ta oficialne spisana v servise je vlastne neplatna, tak? Dobre tomu rozumiem?
    a ako sa k tomu vlastne majú vyjadriť, keď predmet reklamácie nevidia?

    http://www.dolceta.eu/slovensko/Mod4...php?article107
    Naposledy upravil Dáša_ : 16.09.10 at 06:28

    yankee0949 je offline (nepripojený) yankee0949

    yankee0949
    Dáša_ Pozri príspevok
    a ako sa k tomu vlastne majú vyjadriť, keď predmet reklamácie nevidia?
    Moj tip: vyzva na pristavenie vozidla a naslednu kontrolu...ale mozem sa mylit...

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    no a nebolo by jednoduchšie rovno pristaviť vozidlo, na mieste spísať reklamačný protokol? Nevypisovať listy?

    profesional je offline (nepripojený) profesional

    Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viac profesional
    Na to aby mohol vratit auto, musi pisomne odstupit od zmluvy. To ze predajca nevybavil reklamaciu v zakonnej lehote a dalej nereaguje je dostatocny dovod na odstupenie od zmluvy. Postup by ale mal byt asledovny:

    1. Poslat podnet na Obchodnu inspekciu. Ta ked vyda stanovisko ze predajca nevybavil reklamaciu v zakonnej lehote tak prejst na krok 2.

    2. Napisat odstupenie od zmluvy, prilozit fotokopiu stanoviska Obchodnej inspekcie. Podlat doporucene.

    3. Po tom ako predajca preberie zasielku, vozidlo doniest do priestorov predajcu a odovzdat ho - musi byt o tom na miste spisany protokol.

    Ak by predajca odmietal prevziat vozidlo, alebo zasielku, aj jedno aj druhe je mozne ulozit do sudnej uschovy.

    Ak ani potom nevrati peniaze, je mozne podat navrh na vydanie platobneho rozkazu.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    yankee0949 Pozri príspevok
    Zdravim vsetkych!
    Pisem v mene mojho znameho, ktory nie je velmi PC zdatny.
    Stala sa totiz taka vec: V januari tohto roku si kupil nove auto nemenovanej francuzskej znacky. Po 6 mesiacoch kludneho jazdenia mu zacalo vrcat nieco z motorovej oblasti pri zapnutej klimatizacii. Po zhliadnuti par dielov Lamparne pre istotu poslal predajcovi reklamaciu (doporucene), ale predajca sa v zakonnej dobe nevyjadril. Vlastne dodnes sa nevyjadril. Teraz zvazuje, zeby auto aj vratil, pretoze predajca je neseriozny a nekomunikuje. Je to mozne? Moze mi v tomto pomoct ZSS alebo SOI?
    Za odpovede k teme vopred dakujem!
    Duplicitne založená téma, spojil som ich.

    iriska je offline (nepripojený) iriska

    iriska
    profesional Pozri príspevok
    Na to aby mohol vratit auto, musi pisomne odstupit od zmluvy. To ze predajca nevybavil reklamaciu v zakonnej lehote a dalej nereaguje je dostatocny dovod na odstupenie od zmluvy. Postup by ale mal byt asledovny:

    1. Poslat podnet na Obchodnu inspekciu. Ta ked vyda stanovisko ze predajca nevybavil reklamaciu v zakonnej lehote tak prejst na krok 2.

    2. Napisat odstupenie od zmluvy, prilozit fotokopiu stanoviska Obchodnej inspekcie. Podlat doporucene.

    3. Po tom ako predajca preberie zasielku, vozidlo doniest do priestorov predajcu a odovzdat ho - musi byt o tom na miste spisany protokol.

    Ak by predajca odmietal prevziat vozidlo, alebo zasielku, aj jedno aj druhe je mozne ulozit do sudnej uschovy.

    Ak ani potom nevrati peniaze, je mozne podat navrh na vydanie platobneho rozkazu.
    Bod 1. môže byť vynechaný, reklamačná doba plynie zo zákona, len treba ustriehnuť, aby bol reklamačný protokol dobre napísaný aj s dátumom. Kým inšpekcia odpovie, tak mi môžu to auto nanútiť naspäť - a ja ho vezmem, veď v podstate je opravené.

    yankee0949 je offline (nepripojený) yankee0949

    yankee0949
    Odstupenie od KZ odoslane postou. V utorok by ho mal predajca dostat. Dokedy musi predajca konat? Je nejak stanovena doba? Ci zas 30dni cakania na vyjadrenie?
    Naposledy upravil yankee0949 : 07.11.10 at 10:29

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.