Zavrieť

Porady

Postup pri reklamacii, surne

Ahoj, chcel by som radu ohladne reklamacii a spotrebitelskeho zakonu.
Mam malinku elektro firmu a pred rokom a pol som predal elektronickeho videovratnika fyzickej osobe. Ten pan si ho sam instaloval a pri instalacii ho vyrazne poskodil. Nejako to nastriekal rozlicnymi sprejmi a vratnik drzal rok a pol vonku. Teraz sa znova pokazil.
Zavolal ma na servis ineho zariadenia a pri tom sa zmienil, ze nefunguje aj vranik. Zobral som vonkajsiu cast zo sebou domov a poslal do Talianska na opravu (zaciatkom augusta). Lenze taliani v auguste nepracuju a tak uplynula 30 dnova lehota. Po 30 dnoch mi volal a zacal sa ohanat pravnikmi a obchodnou inspekciou. Predvcerom mi z Talianska povedali, ze sa to opravit neda.
Viete mi povedat co o tom hovori zakon ked si niekto nico pokazi zlou montazou? Plati pre mna lehota 30 dni na opravu a potom novy kus alebo vratenie penazi?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

    som len človek katarina.j
    Nechápem, ak si mu predal elekt.vrátnika, prečo si ho nedal montovať cez nejaku firmu(aby bol krytý)...vyžiadaj od Talianov rekl.správu-nech tam dajú, že sa to nedá opraviť a vada nastala zlým zaobchádzaním s elektronikou-tak sa nemôže sťažovať na teba ale sám na seba(zakaznik). Nemôžeš predsa pri nom stáť a dávať pozor, aby si nedával tam žiadne spreje a pod. Ak si mu dal aj návod na montáž, tak prebral na seba zodpovednosť k montáži...to že si to "svojpomocne pokazil" si musíš žiadať protokol o znehodnotení zo zahraničia...

    katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

    som len človek katarina.j
    AronP Pozri príspevok
    Fuha,

    Takze ak zajtra vymamim z Talianska ze vyrobok je neopravitelny a porucha je sposobena zlou montazou a potom mu vratim spat jeho kus. Potom ma nemoze zalovat, ani nejako peniaze vymahat?
    30 dnova lehota sa vztahuje aj na servis vyrobku na ktory sa nevztahuje zaruka? Lebo tu stratil ked to zle namontoval a poskodil vyrobok, aspon myslim.
    počkaj, nemotaj jablčka s hruškami. tak bud to mal v záruke alebo nie...tak ako to je....či pišeš o potvrdení o kúpe že zákaznik nema bloček alebo fakturu ako doklad? či čo stratil? Ak ide o tovar-výrobok, na ktorý sa nevzťahuje záruka, tak nemas čo riešiť. Ak ide o tovar, na ktorý si odovzdal záručný list(vyplnený), tak musíš riešiť.
    No to sa nezbavíš zákazníka len tak, že vrátiš mu elekt.vr. aj s papierom od Talianov....to nie je tak jednoduché. ty vrátiš tovar+protokol od Talianov+tvoj protokol(v ktorom sa uvádza väčšinou preklad čo napíše výrobca-servis). Tak makaj človeče...

    AronP je offline (nepripojený) AronP

    AronP
    On vravi, ze tym ze som ho zobral do servisu som prebral zodpovednost a vravi, ze tym ze som ho neopravil do 30 podla obcianskeho zakonnika ma pravo na vratenie penazi.

    katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

    som len človek katarina.j
    AronP Pozri príspevok
    On vravi, ze tym ze som ho zobral do servisu som prebral zodpovednost a vravi, ze tym ze som ho neopravil do 30 podla obcianskeho zakonnika ma pravo na vratenie penazi.
    To vieš, zákazník-náš pán. Ved vyziadaj od Talianov zatial mailom protokol o servise vrátnika a nech ti dodatočne pošlu originál. Ak máš podpísaný protokol o prevzatí-kedy si prevzal od zákaznika elekt.vr. a prešlo 30dni, tak konaj a nečakaj, lebo na reklamaciu máš čas 30 dni-to fakt, tak ak sa nechces súdiť alebo davat mu neopravnene peniaze, konaj...

    AronP je offline (nepripojený) AronP

    AronP
    Fuha,

    Takze ak zajtra vymamim z Talianska ze vyrobok je neopravitelny a porucha je sposobena zlou montazou a potom mu vratim spat jeho kus. Potom ma nemoze zalovat, ani nejako peniaze vymahat?
    30 dnova lehota sa vztahuje aj na servis vyrobku na ktory sa nevztahuje zaruka? Lebo tu stratil ked to zle namontoval a poskodil vyrobok, aspon myslim.

    AronP je offline (nepripojený) AronP

    AronP
    Dakujem za pomoc.
    Uz som to vyriesil pomocou kamarata pravnika.
    Zakon hovori, ze ak elektronika nie je instalovana kvalifkovanou odbornou osobou s opravnenim, tak sa na nu nevztahuje zaruka.

    Aj tak dakujem za cenne rady.

    Postup pri reklamacii, surne

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.