Zavrieť

Porady

Podnikať ako SZČO aj s.r.o.

Dobrý deň,
som tu 1 krát a už sedím 2 deň na Porade a študujem a študujem, chcela by som si u vás poradiť a potvrdiť či to môže byť tak ...
Mám SZČO, ktorý založil aj s.r.o. a chce aby fungovali obidva s tým, že postupne by so SZČO prechádzali 2/3 do s.r.o. tak aby to moc nebolelo finančne ...

1. čo sa týka pohľadávok a záväzkov tak by sa to urobilo zmluvou - (ak predávajúca aj kupujúca firma sú obe plátcami DPH, tak žiadne DPH sa tam neuplatňuje, predaj sa urobí v cenách bez DPH, nakoľko je to oslobodené v tomto prípade od dane: § 10 Zákona o DPH) môže to byť?

2. čo sa týka tovaru na sklade postupne by sa znižovali ale je možné aby sa sklady znižovali v SZČO a faktúry sa robili v s.r.o.? Aké by bolo najlepšie riešenie.

3. čo sa týka majetku jedná sa hlavne o stroje, autá (HIM sa vloží do firmy v hodnote na základe podkladov - zostatkové hodnoty podľa kariet HIMu starej firmy s poznámkou..)

4. Majetok - budova sa prešla len zmluvou (predaj časti podniku upravuje par.38 odst.1, Zákona o DPH, kde je "oslobodené od dane dodanie stavby alebo jej časti", vrátane dodania pozemku na ktorom nehnuteľnosť stoji, ak doba od nadobudnutia presiahla 5 rokov)

Ďakujem za každú pomoc, v tomto som začiatočník aj s tým že prechádzam z JÚ na PÚ tak som opatrná aby som na niečo nezabudla prípadne hľadám ako by sa to dalo najlepšie spraviť.
EŠTE RAZ VOPRED ĎAKUJEM
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤