Zavrieť

Porady

Storno poplatok pri vrátení tovaru v kamennom obchode

Prosím o radu. Môže predávajúci od kupujúceho pri vrátení tovaru bez udania dôvodu v kamennom obchode žiadať, aby zaplatil storno poplatok? Pozrela som si úpravu v OZ a v zákone o ochrane spotrebiteľa a nenašla som ustanovenie, ktoré by taký postup výslovne zakazovalo. Bola by potrebná písomná dohoda medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá vopred, alebo by stačilo, keby kupujúci pri vrátení tovaru podpísal, že súhlasí so zaplatením storno poplatku? Viem, že predávajúci nemusí tovar v prípade, že ide o vrátenie bez udania dôvodu v kamennom obchode, vymeniť alebo vrátiť peniaze, ale zaujíma ma situácia, keď predávajúci je ochotný tovar vymeniť alebo vziať späť, ale žiada zaplatenie storno poplatku. Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

    som len človek katarina.j
    Nechápem o aký poplatok ide predávajúcemu? ved storno poplatok v obchode neexistuje, či áno....ved firma,podnikatel-predavajuci podnika aj s rizikom, že bude mu niečo reklamované-nie každý obchodník je profík...aj nám sa občas stane,že nám reklamujú tovar a nežiadame nič,vrátime peniaze,v pokladni vystornujeme-priložíme k tomu rekl.dokument-aby bol zrejmý dôvod reklamovania a je to....

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Podla mojho nazoru moze, musi to vsak byt upravene v kupnej zmluve, pripadne v obchodnych podmienkach, nakolko narok predavajuceho na storno poplatok nevyplyva priamo zo ziadneho zakona, zakon upravuje maximalne nahradu skody, ale jej vyska sa v konkretnych pripadoch moze lisit.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    katarina.j Pozri príspevok
    Nechápem o aký poplatok ide predávajúcemu? ved storno poplatok v obchode neexistuje, či áno....ved firma,podnikatel-predavajuci podnika aj s rizikom, že bude mu niečo reklamované-nie každý obchodník je profík...aj nám sa občas stane,že nám reklamujú tovar a nežiadame nič,vrátime peniaze,v pokladni vystornujeme-priložíme k tomu rekl.dokument-aby bol zrejmý dôvod reklamovania a je to....
    v otazke nejde o reklamaciu

    Storno poplatok pri vrátení tovaru v kamennom obchode

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.