Ahojte,
slovenská s.r.o. "zamestnáva" živnostníkov - cudzincov, s tou dohodou, že oni tu budú pracovať pre firmu, ak sa firma bude starať o ich povolenia a rôzne iné povinnosti voči štátu - napr. vybaviť im založenie živnosti, prihlasovanie do poisťovní (odvody si platia sami), prihlásenie na daňový úrad, každoročné hlásenie sa na cudzineckej polícii, atď.... (keďže sú to cudzinci, nevedeli by sa tu sami obracať na úradoch). S tým, že poplatky na vybavenie platí s.r.o-čka. Príklad - živnostník potrebuje potvrdenie od daňového úradu, že nemá nedoplatok, kde sa platí 3 € kolok a toto potvrdenie žiada pre živnostníka s.r.o-čka.
Sú takéto náklady daňovo uznateľné pre s.r.o-čku? Na tých bločkoch, ktoré sú trebárs z pošty nie je samozrejme uvedený odberateľ, ale je jasné, že s.r.o-čka nemá kde míňať 50 kolkov ročne, takže je jasné, že boli za niekoho iného.
Za to, že s.r.o-čka sa takto stará o živnostníkov si samozrejme nič nefakturuje, nezarába na tom, len je to v rámci dohody, aby tí živnostníci pre nich pracovali / spolupracovali... Keby išlo o zamestnancov, tak tam by asi nebol problém, ale neviem ako s tým, keď SZČO sú samostatné "jednotky"...
ďakujem,
Zuzana