Oni ako dodávateľ nie sú platci DPH. Vy ako odberateľ ste platci DPH. Práce začnú v tomto roku a budú pokračovať aj v roku 2011, kedy ich dokončia. Tak ako si písala, Vy to aj zaúčtujete - platbu zálohy na 314/221, a ak dostanete vyúčtovaciu faktúru na časť prác, tak 518/321, 321/314. Ak nedostanete riadnu faktúru, tak nemáš na základe čoho zúčtovať. V tom prípade zostane všetko na účte 314. Zostatok záloh na účte 314 k 31.12.2010 bude Vašou pohľadávkou (krátkodobou) voči dodávateľovi k 31.12.2010, musíš účet zinventarizovať a zdokladovať zostatok (napr. saldokontom). Doporučujem poslať dodávateľovi Odsúhlasenie zostatku (alebo výpis zo saldokonta) s tým, že podpísaný ks Vám vrátia. Ne je to však nevyhnutné, ale je to dobré.
V prípade rozdielov ich napravíte hneď a nebudú sa prenášať do ďalšieho obdobia ani u Vás ani u nich.
Oni nie sú platci DPH a teda ani nemusia robiť "ostrú" faktúru k 31.12.2010. Ostrú faktúru zrejme vystavia až po ukončení a odovzdaní prác, kde zúčtujú aj prijaté zálohové platby. Závisí aj od dohodnutých termínov v Zmluve (predpokladám, že na takú sumu máte nejakú ZMLUVU uzatvorenú)