Zavrieť

Porady

Prosba o radu ohľadom sťažnosti na učiteľa

postoj ucitela k sluchovo postihnutemu dietatu.Uciteľ neadekvatne pristupuje k skúšaniu mojej dcery,zhadzuje ju pred celou triedou.Totalna neochota učiteľa pomôcť a doviezť do odpovede.Urážanie, že dieťa je omylom v bežnej škole, že tam nepatri.Po rozhovore s pani riaditeľkou sa udajne zmenila legislatíva a pani učiteľka je taka aká je. Pri nástupe do bežnej ZŠ na základe doporučenia psychológov a iných kompetentných osôb bolo prisľúbené zo strany školy o pomoci pri výuke dieťaťa. Náprava sluchu je nemožná a škola sa po 7 rokoch snaží doslova dostať našu dceru do internatnej školy pre sluchovo postihnutých. Nevieme vobec čo robiť dalej. Dcéra je veľmi citovo založená a naviazaná na otca. V škole je zvyknutá a aj spolužiaci už berú aká je. Vybudoval sa medzi nimi super vzťah. Počas prvého stupňa na uvedenej škole nebol žiadny problém, ale po prechode na druhý stupeň začali byť problémy s jednou pani učiteľkou, ktorá svojim nezáujmom nenachádza spoločnú reč s našou dcérou. Dieťa nám chodí zo školy s plačom pre vyššie uvedené veci. Po našich častých návštevách školy sme zistili že je tam totálna neochota a dostali sme info že sa zmenila legislatíva a škola dostáva menej peňazí. Neviem síce čo má toto spoločné s prístupom k mojej dcére, ale môj názor je " učiteľka, ktorá si nerozumie s dieťaťom a aj inými nepatrí do školy ".
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

No neviem, ak si nepochodila u riaditeľky školy,tak potom jedine sťažnosť na školský úrad, alebo u zriadovateľa školy...

Neviem ale som skeptický, lebo ak sa to bude riešiť ,tak pravdepodobne učiteľky budú držať spolu a bojím sa ,že nepochodíš a može sa to ešte zhoršiť, ale ked je to také zlé tak vyskúšaj teda...
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Mirica-LV Mirica-LV

Mirica-LV je offline (nepripojený) Mirica-LV

neviem, či niečo poriešiš, mala som taký prípad v rodine,
sestra od narodenia nedoslýchavá chodila na špeciálnu ZŠ do BA, na základe odporúčaní školy ju dali naši na "normálnu" strednú, kde pri zápise riaditeľ tvrdil, že budú nápomocní, atď. avšak počas 4 rokov mala sestra problémy s jednou pani profesorkou, ktorá akosi nevedela pochopiť že pre nedoslýchavého je nemecká konverzácia akosi nepodstatná, napriek sťažnostiam sa nič nevyriešilo, tak preliezala štyri roky zo štvorkami z nemčiny,
a mama si celý čas nadávala, že prečo ju nedala aj na špec. strednú
ono totiž to málokto vie pochopiť ako je ťažko fungovať s nejakým postihnutím, kým sú deti malé sú zlaté aj s chybami ale vo vyšších ročníkoch už na nich nikto neberie ohľad
prečo vlastne išla do normálnej školy?
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Mirica-LV Pozri príspevok
neviem, či niečo poriešiš, mala som taký prípad v rodine,
sestra od narodenia nedoslýchavá chodila na špeciálnu ZŠ do BA, na základe odporúčaní školy ju dali naši na "normálnu" strednú, kde pri zápise riaditeľ tvrdil, že budú nápomocní, atď. avšak počas 4 rokov mala sestra problémy s jednou pani profesorkou, ktorá akosi nevedela pochopiť že pre nedoslýchavého je nemecká konverzácia akosi nepodstatná, napriek sťažnostiam sa nič nevyriešilo, tak preliezala štyri roky zo štvorkami z nemčiny,
a mama si celý čas nadávala, že prečo ju nedala aj na špec. strednú
ono totiž to málokto vie pochopiť ako je ťažko fungovať s nejakým postihnutím, kým sú deti malé sú zlaté aj s chybami ale vo vyšších ročníkoch už na nich nikto neberie ohľad
prečo vlastne išla do normálnej školy?
Vždy je lepšie keď ide postihnuté dieťa do normálnej školy, ak sa dá- ja by som tu vobec neriešil,prečo išla do normálnej školy- a prečo nie? Však ked to išlo na 1 stupni,tak to može ísť aj teraz - keby tam nebola tá jedna pani učitelka,tak je to OK, tak načo špeciálnu školu?Kvoli jednej necitlivej ťape?
1 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

V celeho prispevku nie je zrejme, ci je dieta v beznej skole integrovane, alebo ju navstevuje, ako bezny ziak. Nie je popisana ani miera poskodenia sluchu, ci je uplne hluche, pripadne, ake ma zvysky sluchu.Ak je dieta hluche, je pre neho velmi tazko zaclenit sa do kolektivu zdravych deti a v tom pripade si myslim, ze sa navstevou beznej skoly dietatu ublizuje. Nikdy hluche dieta v beznej skole nedosiahne vysledky zdraveho dietata koli svojmu postihu. Ale v prispevku sa pise, ze dieta do beznej skoly odporucil psycholog. Preto predpokladam, ze je len nedoslychave. Pouziva nacuvaci pristroj?
Ak je take dieta v beznej ZS, ma byt integrovane, ma mat vypracovany individualny ucebny plan a vsetci ucitelia su povinni podla neho postupovat,. Ak to nerobia, rodic sa moze obratit na riaditela skoly, pripadne nadriadeny organ a ziadat napravu.Sluchovo úpostihnuty ziak, ak to zakon umoznuje, moze mat aj osobneho asistenta, ktory s nim navstevuje hodiny v skole, pripadne, rodic sa moze dovolavat otvorenej hodiny a prist sa na hodinu pozriet.
Asi sa ako rodic citite dotknuty hlavne postihom dietata, je to pochopitelne, ale v prvom rade treba pozerat na potreby dietata, urcit co je v jeho zivote to najlepsie, mozno aj ta SZS pre deti s tymto postihom. Neda sa k tomu adekvatne vyjadrit, nakolko nie su zname potrebne udaje od zadavatela temy.Jasne je len to, ze rodic je velmi precitliveny na zaobchadzanie so svojim dietatom co je pochopitelne, ale treba sa zamysliet aj nad tym, ake moznosti individualnej starostlivosti ma dany ucitel na vyucovacej hodine, ak je v beznej triede okolo 30 deti. Aj bezne deti potrebuju pozornost ucitela.Ak nie ste spokojna so skolou, ktoru dcera navstevuje, je vzdy moznost skolu vymenit za inu.
3 0
Mirica-LV Mirica-LV

Mirica-LV je offline (nepripojený) Mirica-LV

Stanislav 1975 Pozri príspevok
Vždy je lepšie keď ide postihnuté dieťa do normálnej školy, ak sa dá- ja by som tu vobec neriešil,prečo išla do normálnej školy- a prečo nie? Však ked to išlo na 1 stupni,tak to može ísť aj teraz - keby tam nebola tá jedna pani učitelka,tak je to OK, tak načo špeciálnu školu?Kvoli jednej necitlivej ťape?

neriešim, len ma to zaujíma ako to zdôvodnil psychológ ako je vyššie písané, pretože takých necitlivých ťiap-učiteliek ešte bude, keďže dnes sú učiteľmi aj takí ktorí k tomu vzťah nemajú, ale to je o inom...

nechcem sa zastávať špec. školy ale z vlastnej skúsenosti viem, že na niečo sú predsa len dobré, majú tam predmety ako napr. komunikatívne zručnosti, kde sa učia ako vyslovovať a hlavne správne chápať slová, ako čítať z pier,
ono v podstate dosť záleží aký je ten stupeň poškodenia sluchu?

ale je to môj vlastný názor a nemusí sa každému páčiť
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Mirica-LV Pozri príspevok
neriešim, len ma to zaujíma ako to zdôvodnil psychológ ako je vyššie písané, pretože takých necitlivých ťiap-učiteliek ešte bude, keďže dnes sú učiteľmi aj takí ktorí k tomu vzťah nemajú, ale to je o inom...

nechcem sa zastávať špec. školy ale z vlastnej skúsenosti viem, že na niečo sú predsa len dobré, majú tam predmety ako napr. komunikatívne zručnosti, kde sa učia ako vyslovovať a hlavne správne chápať slová, ako čítať z pier,
ono v podstate dosť záleží aký je ten stupeň poškodenia sluchu?

ale je to môj vlastný názor a nemusí sa každému páčiť
však o tom je diskusia- ja zasa naopak si myslím- ak je to možné,tak podla mňa radšej "normálná" škola ako " špeciálna"

I keď v dnešnej dobe mám pocit, že už ani neviem či niekedy tí zo špecialnych škol sú menej postihnutý ako tí z "normálných" škol...
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Maminka, v inej teme som sa docitala, ze vasa dcera ma 99,6% sluchovy postih. take dieta naozaj nepatri do beznej skoly a do skoly pre deti s tymto postihom. Ved vy svojmu dietatku ublizujete tym, ze mu neumoznite vzdelanie, ake potrebuje. na beznej skole sa nenauci znakovu rec, ine socializacne techniky. A nehnevajte sa na mna, ale ucitel v beznej skole nie je profesne zdatny na vyucovanie takychto deti, na to su specilani pedagogovia, ktori s takymito detmi vedia pracovat.
Citova naviazanost na rodicov je urcite silna pri vsetkych detoch, ale treba realne uvazit, co je pre dieta, nie pre vas lepsie .

Stanislav, zrejme o danej teme nemate ani sajnu.Ale diskutovat sa moze, to veru hej.
5 0
Mirica-LV Mirica-LV

Mirica-LV je offline (nepripojený) Mirica-LV

alaya1 Pozri príspevok
Maminka, v inej teme som sa docitala, ze vasa dcera ma 99,6% sluchovy postih. take dieta naozaj nepatri do beznej skoly a do skoly pre deti s tymto postihom. Ved vy svojmu dietatku ublizujete tym, ze mu neumoznite vzdelanie, ake potrebuje. na beznej skole sa nenauci znakovu rec, ine socializacne techniky. A nehnevajte sa na mna, ale ucitel v beznej skole nie je profesne zdatny na vyucovanie takychto deti, na to su specilani pedagogovia, ktori s takymito detmi vedia pracovat.
Citova naviazanost na rodicov je urcite silna pri vsetkych detoch, ale treba realne uvazit, co je pre dieta, nie pre vas lepsie .

Stanislav, zrejme o danej teme nemate ani sajnu.Ale diskutovat sa moze, to veru hej.
ak je pravda tých 99,6% postihu, tak z mojej strany platí vyznačené
4 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

maminka20167 Pozri príspevok
postoj ucitela k sluchovo postihnutemu dietatu.Uciteľ neadekvatne pristupuje k skúšaniu mojej dcery,zhadzuje ju pred celou triedou.Totalna neochota učiteľa pomôcť a doviezť do odpovede.Urážanie, že dieťa je omylom v bežnej škole, že tam nepatri.Po rozhovore s pani riaditeľkou sa udajne zmenila legislatíva a pani učiteľka je taka aká je. Pri nástupe do bežnej ZŠ na základe doporučenia psychológov a iných kompetentných osôb bolo prisľúbené zo strany školy o pomoci pri výuke dieťaťa. Náprava sluchu je nemožná a škola sa po 7 rokoch snaží doslova dostať našu dceru do internatnej školy pre sluchovo postihnutých. Nevieme vobec čo robiť dalej. Dcéra je veľmi citovo založená a naviazaná na otca. V škole je zvyknutá a aj spolužiaci už berú aká je. Vybudoval sa medzi nimi super vzťah. Počas prvého stupňa na uvedenej škole nebol žiadny problém, ale po prechode na druhý stupeň začali byť problémy s jednou pani učiteľkou, ktorá svojim nezáujmom nenachádza spoločnú reč s našou dcérou. Dieťa nám chodí zo školy s plačom pre vyššie uvedené veci. Po našich častých návštevách školy sme zistili že je tam totálna neochota a dostali sme info že sa zmenila legislatíva a škola dostáva menej peňazí. Neviem síce čo má toto spoločné s prístupom k mojej dcére, ale môj názor je " učiteľka, ktorá si nerozumie s dieťaťom a aj inými nepatrí do školy ".
maminka, nenechajte sa odradiť- však ked dcérka existovala v škole 4 roky v pohode, tak potom je to OK a nenechajte sa znechutiť...
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
..ja si tiež myslím, že dieťatko, ktoré nepočuje, sa musí naučiť inak žiť a prispôsobiť sa svojmu svetu,musí sa naučiť orientovať medzi počujúcimi iným spôsobom, než ako sme zvyknutí u počujúcich..a to sa v bežnej škole nedá, tam ani učitelia nemajú špecializáciu na takéto vyučovanie,lebo je to jedinečné pre sluchovo postihnutých a to sa naučia iba v škole pre nich, v špeciálnej škole pre nepočujúcich..a citová naviazanosť na rodiča je samozrejmá, len ten rodič by mal svojmu dieťaťu vysvetliť, že inde sa dá naučiť viac a lepšie a to, čo je dôležité pre ďalší život...lebo pripútať si dieťa za to, že nepočuje, môže viac uškodiť ako pomôcť...
5 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Stanislav a uvedomujete si rozdiely v narocnosti uciva na 1.a 2.st.ZS?

pepsikova v skratke zhrnula to, co som sa tu ja pokusala vysvetlit v 2 prispevkoch. Plny suhlas s nou.
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

alaya1 Pozri príspevok
Stanislav a uvedomujete si rozdiely v narocnosti uciva na 1.a 2.st.ZS?
Neviem prečo idete týmto komunistickým smerom, touto komunistickou ideologiou- komunisti boli známi tým,že ľudí ktorí boli troška iní, tak ich zatvárali do kadejakých ústavov, špeciálnych škol a pod.- dnes je najma na západe trend iný- ak sa dá, tak prečo by títo ľudia nemohli byť medzi zdravými?
0 1
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Lebo dieta s 99,6% sluchovym postihom nie je schopne vzdelavat sa v kolektive beznych deti, kde je ucivo vysvetlovane ustne,kde je v triede 30 deti, ucitel nie je skoleny na pracu s takymito detmi a prepacte, deti hluche su aj v USA, zapadnej Europe vzdelavane inou formou, ako deti bezne. Nechapem, preco vlastne si to najskor neprecitate niekde, nepostudujete o tom, ale rodicovi, ktory je zrejme citovo velmi naviazany na dieta/ chapem to / radite nieco o com nemate vedomost a tym ho vlastne podporujete v poskodzovani dietata.
Specialna skola je bezna aj v zapadnom svete, ak ten svet preferujete.
4 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

alaya1 Pozri príspevok
Lebo dieta s 99,6% sluchovym postihom nie je schopne vzdelavat sa v kolektive beznych deti, kde je ucivo vysvetlovane ustne,kde je v triede 30 deti, ucitel nie je skoleny na pracu s takymito detmi a prepacte, deti hluche su aj v USA, zapadnej Europe vzdelavane inou formou, ako deti bezne. Nechapem, preco vlastne si to najskor neprecitate niekde, nepostudujete o tom, ale rodicovi, ktory je zrejme citovo velmi naviazany na dieta/ chapem to / radite nieco o com nemate vedomost a tym ho vlastne podporujete v poskodzovani dietata.
Specialna skola je bezna aj v zapadnom svete, ak ten svet preferujete.
Len tak mimochodom, keby ste si alaya prečítali zadanie, tak by ste zistili,že dieťa nemá s ničím a nikým žiadne problémy iba s jednou učiteľkou,takže asi dieťa nebude na vine, keď s 10 inými si rozumie a len s jednou nie- tu sa nerieši,že by to malá nezvládala- má len problém s jedným jediným elementom, inak nie...-ale vy hneď od stola usúdite,že nepatrí do normálnej školy...
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Normalnej skoly? Su aj nenormalne? O tom neviem.
Zaverom vam mily Stanislav zelam len to, aby ste nikdy v osobnom realnom zivote nemuseli riesit podobne veci. Pekny den, svoj nazor som vyslovila tiez. verim len, ze rodic urobi tak, aby sa dieta v buducom svojom zivote vedelo co najlepsie zaradit so society beznych ludi.
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
...Stanislav, my sa nebavíme o dieťati,ktoré patrí do osobitnej školy...špeciálna škola pre sluchovo postihnutých je niečo celkom iné, ako osobitná škola pre zaostalé deti...
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

pepsikova- OSOBITNA skola neexistuje. existuju len specialne skoly pre deti s postihom.-hluche, slepe, mentalne postihnute.A nechapem tie zaostale pohlady ludi na funkcnost tychto skol, v ktorych deti dotavaju adekvatnu, ich postihu primaranu pozornost a vzdelanie.
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Stanislav 1975 Pozri príspevok
Len tak mimochodom, keby ste si alaya prečítali zadanie, tak by ste zistili,že dieťa nemá s ničím a nikým žiadne problémy iba s jednou učiteľkou,takže asi dieťa nebude na vine, keď s 10 inými si rozumie a len s jednou nie- tu sa nerieši,že by to malá nezvládala- má len problém s jedným jediným elementom, inak nie...-ale vy hneď od stola usúdite,že nepatrí do normálnej školy...
maminka
Najskor pisete, ze je problem v jednej ucitelke, inde pisete, ze pri navstevach skoly citite nezaujem zo strany skoly, ze ju chcu odoslat do skoly pre hluche deti. tak potom nie je problem len s jednou ucitelkou, ze?
0 0
maminka20167 maminka20167

maminka20167 je offline (nepripojený) maminka20167

všetci zainteresovaní doporučili bežnú základnú školu, kvôli tomu že ju deti budú ťahať. Tak vlastne sa aj stalo a všetky predmety sú ok akurát jeden predmet je........
0 0
maminka20167 maminka20167

maminka20167 je offline (nepripojený) maminka20167

takto nerozhodujeme mi, ale na návrh jedného učiteľa všetci zo školy.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať