Zavrieť

Porady

Rychostny a zatazovy index na pneumatikach

Dobry den. Chcem sa opytat ci mozu byt na aute pouzite pneumatiky, ktore maju vyssi rychlostny a zatazovy index ako je uvedene v technickom preukaze. Niekto hovori, ze vyssie indexy su v poriadku a mozu sa pouzit. Stretol som sa ale aj s nazorom, ze podla noveho cestneho zakona to nie je mozne a musia byt pouzite len indexy presne stanovene v technickom preukaze. Pytam sa len na indexy, rozmery pneumatik su presne ako su v TP. Ako to teda je? Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    petvav Pozri príspevok
    Dobry den. Chcem sa opytat ci mozu byt na aute pouzite pneumatiky, ktore maju vyssi rychlostny a zatazovy index ako je uvedene v technickom preukaze. Niekto hovori, ze vyssie indexy su v poriadku a mozu sa pouzit. Stretol som sa ale aj s nazorom, ze podla noveho cestneho zakona to nie je mozne a musia byt pouzite len indexy presne stanovene v technickom preukaze. Pytam sa len na indexy, rozmery pneumatik su presne ako su v TP. Ako to teda je? Dakujem
    V zmysle vyhlášky min. dopravy č. 464/2009 o podrobnostiach o prevádzke vozidiel ... sa v § 5 uvádza toto:


    (1) Na vozidle sa smú používať len typovo schválené alebo homologizované pneumatiky určené výrobcom vozidla a výrobcom pneumatík, ktoré sú zapísané v osvedčení o evidencii alebo v technickom osvedčení vozidla.

    (2) Pneumatiky musia byť zvolené tak, aby ich konštrukcia, vyhotovenie, rozmery a hustenie zodpovedali podmienkam prevádzky, najmä najväčšej prípustnej hmotnosti vozidla (povoleným zaťaženiam pripadajúcim na nápravu) a jeho najväčšej konštrukčnej rýchlosti a aby pritom dosahovali čo najväčšiu životnosť a hospodárnosť prevádzky vozidla. Nosnosť pneumatík nesmie byť nižšia ako povolené zaťaženie pripadajúce na koleso (nápravu) vozidla. Ako náhradné koleso s pneumatikou smie byť na núdzový dojazd použité koleso s pneumatikou inej alebo zvláštnej konštrukcie určené na tento účel výrobcom vozidla a výrobcom pneumatiky.


    Podľa mňa to červeným zvýraznené hovorí o tom, že ak je pneumatika konštruovaná na rýchlosť 210 km/h, tak zodpovedá aj na použitie na aute, ktorého najvyššia rýchlosť je 180 km/h. Problém by bol, keby auto malo konštrukčnú rýchlosť 280 km/h a pneumatika by mala len 200 km/h.

    Je to nezmysel, aby nemohla byť použitá pneumatika vyššej konštr. rýchlosti, než má auto. Potom kde by zháňali majitelia Trabantov albo starých škodoviek gumy? Veď také hádam pre autá ani nevyrábajú (do konštr. rýchlosti 80 km/h, v tabuľkách sú od L-120, nižšie rýchlosti sú pre nákladné autá, traktory a motorky)!

    Rychostny a zatazovy index na pneumatikach

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.