Zavrieť

Porady

Ako to bude s mojimi odvodmi?

Pekny den Vam prajem,

pozeral som rozne fora a prispevky, ale nikde som nenasiel konkretnu odpoved na moj problem.

Chcel by som sa spytat, ako to bude dalej s mojimi odvodmi?

Moja situacia:

Som zamestnany na TPP.
V lete 2010 som si zalozil zivnost, avsak moje vydavky boli vyssie ako prijmy, takze co sa tyka zivnosti som v minuse. Tie hodnoty ale neboli nijako vysoke.
Prijmy cca 700 EUR, vydavky cca 1000 EUR.

Teraz som ziadne odvody neplatit - do socialnej 1.rok netreba, a do zdravotnej, lebo som zamestnany na TPP...

Chcel by som sa ale spytat ako to bude dalej, ked prejde prvy rok?
Keby som si zivnost nechal len tak "do zalohy" - cize by som nemal ziadne prijmy ani vydavky, platil by som odvody do socialnej a do zdravotnej ked som zamestnany na TPP?
Alebo bude lepsie zivnost zrusit, pripadne prerusit?

PS: Som laik, takze poprosim "polopate".

Dakujem velmi pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    spit1 Pozri príspevok
    A ten minimálny základ platí aj pre SZČO neživnostníka, ktorý bude mať okrem TPP v roku 2011 ako SZČO príjem z prenájmu? Nie je ten minimálny základ v takomto prípade spoločný, čiže ak ho už prekračuje z TPP tak z príjmu z prenájmu doplatí za rok 2011 len 14% zo základu, ktorý mu vyšiel a nie vždy z minimálneho mesačného?