Dobrý deň,
prosím o radu, ako postupovať, ak od nás žiada SPP uhradiť škodu, ktorú sme nespôsobili.
V jeseni 2009 sme začali s vysporiadaním dedičstva po nebohých rodičoch, ktorí boli koncovými odberateľmi plynu v rodinnom dome ( k úmrtiu došlo v roku v júli r. 2007).
V novembri 2009 sme zisťovali v zákazníckom centre stav plynu. Bolo nám povedané ( len ústnym vyjadrením), že na danom mieste je odber ukončený, ale že je nedoplatok vo výške približne 1400 eur. Keď som prejavila záujem o stav plynomeru, aby som predišla nepríjemnostiam, pracovníčka ma uisťovala, že nemôžu vzniknúť žiadne problémy, pretože má evidovaný ukončený odber na danom mieste. Na základe mailovej a poštovej korešpondencie medzi Divíziou obchodu s plynom sme dohodou pristúpili k záväzku a uhradili nedoplatok ako tretinoví dediči, ktorí majú záujem o nehnuteľnosť. Dohoda sa viaže na dlh za obdobie 19.10.2007 -15.7.2009. Toto je jediný písomný doklad o dlhu, pričom nikde nie je údaj o stave plynomeru, ktorý by nám mohol poslúžiť k porovnaniu spotreby. Vlastníctvo nehnuteľnosti sme získavali postupne. Spoluvlastníctvo 1/3 v marci 2009, 1/3 v decemberi 2009 a vlastníctvo v celku v decembri 2010. Vtedy sme sa nahlásili ako noví odberatelia na existujúcom odbernom mieste. Včera sme obdržali doporučenú zásielku od SPP, v ktorej nám účtujú škodu, spôsobenú neoprávneným odberom za obdobie 15.7.2008-2.12.2010. Mám možnosť sa odvolať -reklamovať? Predchádzajúci stav plynomeru nám v novembri 2009 nebol daný, nakoľko bol na odbernom mieste odber ukončený, plyn sme neodberali, plynomer mal v čase nášho pripojenia neporušenú plombu.
Verím, že poradíte.
Ďakujem