Zavrieť

Porady

TPP, dohoda a študent

Dobrý deň,
som študent a som zamestnaný na dohodu o diele ... a mám ponuku ísť pracovať na TPP. Preto si chcem ujasniť pár vecí.

1. Nedávno som sa dozvedel že pokial som zamestnaný na dohodu a prekročím určitý zárobok ročne odvody do sociálky si platím sám. Je to pravda ? Kto v tomto prípade platí odvody do zdravotnej poistovne ?

2. Zaujímalo by ma ako je to s odvodmi pri TPP - odvody do sociálnej poisťovne aj do zdravotnej poisťovne za mňa platí zamestnávateľ ?

3. Posledná vec čo ma zaujíma je spoplatnenie štúdia, niekoľko krát som počul že v prípade ak som zamestnaný na TPP aj keď som študentom denného štúdia musím si za štúdium platiť ... je to pravda ?

Vopred ďakujem za odpovede
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    terezamaria je offline (nepripojený) terezamaria

    som jednoducho žena terezamaria
    ricco24 Pozri príspevok
    Zamestnávateľ mi dal ponuku na TPP s tým že v práci nemusím byť v dni keď mám školu.

    Preto by som sa ešte chcel opýtať či pri TPP je možné sa so zamestnávateľom dohodnúť na odrobení menej ako 160 hodín mesačne alebo je to v rozpore so zákonom ?
    Pracovný pomer na kratší pracovný čas upravuje § 49 ZP :

    Pracovný pomer na kratší pracovný čas
    § 49