Ešte by som sa k tomu vrátil. Hlavne k „ ... že za správnosť faktúry zodpovedá dodávateľ ale ty zodpovedáš za správnosť, úplnosť svojho účtovníctva.”
Čo to presne znamená? Keď napríklad zaplatím kartou za nejakú službu a vložím si do účtovníctva (akože) "faktúru" ktorú systém vytvorí – vytlačený generovaný výpis na ktorom je len suma, nejaké vygenerované ID (bezvýznamé), webová adresa internetovej stránky dodávateľa, jeho email, telefón, dátum a čas transakcie + X ďalších nepodstatných vecí ...
Bude to stačiť???
(Inak, ja samozrejme plne chápem, že ideálna by bola krásna faktúra na slovenský spôsob.)
Ale, ide mi o to, dopátrať sa k tej otázke ohľadom zodpovednosti a úplnosti <- pokiaľ to stačí a skutočne za to zodpovedá dodávateľ, tak niet ďalej čo riešiť!
Neviem však kde je tá hranica, že kedy už je to OK???
Keď dodávateľská faktúra obsahuje všetky údaje na aké sme zvyknutí na Slovensku, iba vtedy je to OK???
Alebo stačí, keď obsahuje to čo obsahuje (však je tam dátum, čas, suma, web adresa – takže je približne zrejmé o čo sa jedená) a zodpovedá za to dodávateľ.
Keď neobsahuje názov firmy, adresu, TAX ID tak čo sa (mne) môže stať???
Skrátka, mi nie je jasná tá hranica, čo všetko musí byť a čo už nemusí.
Je vôbec nejaká hranica? Upravuje to vôbec nejaký zákon?
Alebo to záleží na kontrolóroch daňového úradu a ich nálade, keď kontrolujú dodávateľské "faktúry" ?????
(Ja to fakt neviem <– preto sa pýtam, prosím vysvetlite mi to niekto!)
Kedy za to zodpovedám ja a kedy dodávateľ?
Ako ho ja môžem ovplyvniť, aby mi dal všetky svoje údaje, keď on silou mocou nechce!?!??!?
Môžem prosiť, vysvetľovať, ... čo len chcem ... X krát ho kontaktovať, ... jeho TAX ID, názov, billing adresu – nechce dať (inak je to firma z USA) ako keby, ... neviem, ... ja fakt už neviem čo?!?!!?
![Frown](https://www.porada.sk/images/smilies/frown.gif)
Ja toto skutočne nechápem!!!?!
Že vraj, mám "faktúru" (ten jeho výpis) tam, v jeho systéme, že to mi stačí!!!!!
A to akože, keď mi príde kontrola, ... to za to, akú "faktúru" mi ON "vystavil" dostanem JA pokutu??? Alebo ešte dačo horšie???
![EEK!](https://www.porada.sk/images/smilies/eek.gif)
![Cry](https://www.porada.sk/images/smilies/cry.gif)
![Frown](https://www.porada.sk/images/smilies/frown.gif)
(To takýto systém tu je? To takto to funguje na Slovensku? <– Naozaj neviem, ... pýtam sa ...)
Aké je to minimum, ktoré by tam malo byť? Prosím vysvetlite mi to niekto.
Inak ešte k tomu vytváraniu faktúr namiesto dodávateľa.
To sa vôbec smie???
(Prosím neberte ako útočenie, tak to nemyslím, len by som rád poznal odpoveď. Je mi jasné prečo to robíte a plne chápem dôvody!)
Ale na druhej strane mi to príde také, ... ja neviem ... skrátka veľmi divné, ... že by som mal "vyrábať" faktúry namiesto niekoho iného.
Už len tá myšlienka mi pripadá ... fakt neviem ... proti srsti. A jediné čo ma automaticky v tej súvislosti napadá, je, či sa to vôbec smie(???) - vyrábať / pozmeňovať / dopĺňať faktúry za niekoho iného (aj keď chápem - dodávateľa ktorý si ich nevie / nechce / nemá záujem vyrobiť sám).
Naozaj sa to smie???
(Fakt sa ospravedlňujem za hlúpu otázku, ale čo už, veľmi rád by som poznal odpoveď.)
Nie je predsa len lepšie dať do účtovníctva radšej iba to, čo dodávateľ dodal (aj keď je to hoci len suma a dátum) a radšej nič nepozmeňovať a umelo (hoci správne a s dobrým úmyslom) nevytvárať???
Však by za to čo dodal mal zodpovedať snáď on! Nech je to už akékoľvek!
Prosím odpovedzte mi. Veľká vďaka za akúkoľvek odpoveď.