Zavrieť

Porady

reklamácia kontrolky airbagu

Dobrý deň,

2 mesiace pred koncom záruky som reklamoval svietiacu kontrolku airbagu (airbag by mal byť funkčný). Servis mi odpísal: Ku strate záruky dôjde, ak na na vozidle neboli v predpísaných termínoch vykonávané pravidelné prehliadky. Priznávam chodil som na ne s 1.000-3.000 km oneskorením. Vzťahuje sa táto strata aj na airbag, alebo iba na tie klasické veci uvedené v servisnej knižke (filtre, sviečky, remeň, kvapaliny, zapaľovanie). Mám ísť do sporu so servisom a trvať na oprave v rámci servisu? Alebo sú tie kilometre dôležité aj pri záruke airbagu? Ido o zn. Chevrolet.

Ďakujem za pomoc.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Ku strate záruky dôjde, ak na na vozidle neboli v predpísaných termínoch vykonávané pravidelné prehliadky.
    V tomto servis nemá pravdu. Auto, ak je kúpené, je tovarom ako iné spotrebné predmety a vzťahuje sa naň taktiež záruka na správne fungovanie vozidla, prípadne častí vozidla, súvisiacich s prevádzkou - to, že sa chodilo na servisné prehliadky o 1000-3000km neskôr, nemá vplyv na plnenie reklamačných podmienok. Pokiaľ servis týmto operuje, porušuje zákon o ochrane spotrebiteľa a toto oznámiť SOI, ktorá prešetrí, prečo servis nechce prijať reklamáciu (a možno im naparí aj mastnú pokutičku).

    BTW: airbag ne tak dôležitou súčasťou, že servis by mal byť povinný okamžite vykonať kontrolu - inak je vozidlo nespôsobilé na prevádzku.

    Matiz je offline (nepripojený) Matiz

    Matiz
    Ďakujem za povzdbudivé info, takže pekne na SOI? V servise povedali, že airbag je funkčný, len tá blikajúca kontrolka mi vadí. Tak idem poriešiť nejaký list a možno za 2 roky dostanem od SOI aj nejakú odpoveď. Ešte by som mohol poslať poslednú výzvu servisu a operovať tým zákonom a inšpekciou, možno by to bolo vybavené rýchlejšie...

    Andy Kralik je offline (nepripojený) Andy Kralik

    Andy Kralik
    Také jednoduché to podľa mňa nie je.
    Nie je záruka ako záruka. Pýtajúci sa nepíše či bolo pred koncom 2 ročnej záruky, alebo pred koncom predĺženej "viac"ročnej záruky, ktorú často nové autá majú a pre ktorú môžu platiť ďalšie podmienky.

    reklamácia kontrolky airbagu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.