dilemu združenie vs. sro už riešil v inej téme - a vyriešil, rozhodol sa pre združenie.
k tým nákupom:
si učastníkom združenia, to združenie by malo mať nejaké meno, to si už tiež nepamätám, ako to bolo riešené, moje združenie malo svoje meno a na to emno chodili faktúry. Vždy tam bolo aj meno účastníka združenia /hm, nie som si istá/. To ti tá účtovníčka isto povie, ja by som sa už do účtovania združenia nepúšťala.
Princíp je takýto:
doklady budete deliť na doklady pre združenie a pre seba. Priateľku vynechávam, lebo ona iné podnikanie nebude mať. Bude mať účtovníctvo združenia.
Každý doklad sa zaúčtuje bud v tvojom účtovníctve -dáš to svojej účt.1
alebo v účtovníctve združenia-odovzdáš ho účt.2
to je celé.
ERP - nakoľko je viazaná na predajné miesto, tak priateľka bude museiť mať osobitnú ERP vo svojej prevádzke, kde bude poskytovať služby
tvoja ERP sa zrejme viaže na tvoje trvalé bydlisko, nie?