Zavrieť

Porady

Reklamácia a doklad o zaplatení

Rada by som sa spýtala, ako postupujete pri reklamácii tovaru v internetovom obchode.
- Požadujete vrátenie tovaru na vašu adresu?
- stačí vám zaslať fotografie poškodenej časti?
- požadujete zaslanie reklamačného protokolu mailom alebo poštou?
- požadujete zaslanie faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru ? mailom alebo poštou?

Ďalej by som sa rada spýtala, ako mám zaevidovať reklamáciu do účtovníctva - nemám potuchy,ako to urobiť,keď vrátim - vymením tovar za bezchybný alebo keď vrátim zákazníkovi peniaze na účet
A rovnako ako zaevidovať do účtovníctva vrátenie tovaru v lehote 7 dní,keď zákazníkovi vrátim peniaze na účet

Ďakujem všetkým za rady a prajem krásne a pokojné voľné dni a po nich úspešné vykročenie do nového roku :-)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    lubica2403 Pozri príspevok
    Rada by som sa spýtala, ako postupujete pri reklamácii tovaru v internetovom obchode.
    - Požadujete vrátenie tovaru na vašu adresu?
    - stačí vám zaslať fotografie poškodenej časti?
    - požadujete zaslanie reklamačného protokolu mailom alebo poštou?
    - požadujete zaslanie faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru ? mailom alebo poštou?

    Ďalej by som sa rada spýtala, ako mám zaevidovať reklamáciu do účtovníctva - nemám potuchy,ako to urobiť,keď vrátim - vymením tovar za bezchybný alebo keď vrátim zákazníkovi peniaze na účet
    A rovnako ako zaevidovať do účtovníctva vrátenie tovaru v lehote 7 dní,keď zákazníkovi vrátim peniaze na účet

    Ďakujem všetkým za rady a prajem krásne a pokojné voľné dni a po nich úspešné vykročenie do nového roku :-)

    ja postupujem asi trohu nestandardne, ale staci mi mail, ze bolo nieco zle a bud vratim peniaze - ale to vlastne nikto nechcel, alebo davam druhy tovar. Nic nepozadujem zaslat, ved vsetko mam aj ja.

    Ked ti neikto vrati tovar do 7 dni a ty ho mas uz zaplatený, najlepsie je, ked si vystaviš dobropis a v účtovníctve platbu vypáruješ s týmto dobropisom.

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    A ako potom dokladuješ vydanie nového tovaru? Vydáš novú faktúru s novým číslom alebo ako? A cena potom uvedená nula či ako? Vôbec sa v tom neviem zorientovať.

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    no záleží na tom, či vrátiš cenu alebo vymeníš výrobok.
    Ak vrátiš cenu, tak postup s dobropisom.
    Ak vymeníš výrobok za novy, tak iba skladový pohyb- výdaj v evidencii skladu. Podložený napríklad mailom a dokladom o doprave. A potom prípadne tvoja reklamácia u dodávateľa.

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    Dáša_ Pozri príspevok
    no záleží na tom, či vrátiš cenu alebo vymeníš výrobok.
    Ak vrátiš cenu, tak postup s dobropisom.
    Ak vymeníš výrobok za novy, tak iba skladový pohyb- výdaj v evidencii skladu. Podložený napríklad mailom a dokladom o doprave. A potom prípadne tvoja reklamácia u dodávateľa.
    No neviem, príde mi to čudné, zakladať do účtovníctva nejaký mail od zákazníka a na základe toho účtovať výdaj... Alebo zakladať moju komunikáciu s dodávateľom ...
    Myslím,že lepším riešením je založiť reklamačný protokol vypísaný a podpísaný zákazníkom.Ale presnejšie možno ešte niekto vie poradiť.

    tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

    tictac7
    lubica2403 Pozri príspevok
    No neviem, príde mi to čudné, zakladať do účtovníctva nejaký mail od zákazníka a na základe toho účtovať výdaj... Alebo zakladať moju komunikáciu s dodávateľom ...
    Myslím,že lepším riešením je založiť reklamačný protokol vypísaný a podpísaný zákazníkom.Ale presnejšie možno ešte niekto vie poradiť.
    ...a prečo by Ti k reklamácii nemal stačiť e-mail od zákazníka, kde reklamuje to a to, dodané vtedy a vtedy, lebo je tomu to a to (prípadne Ti tú vec aj pošle). Podnikanie riešiš cez net a reklamáciu chceš osobne?

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    lubica2403 Pozri príspevok
    No neviem, príde mi to čudné, zakladať do účtovníctva nejaký mail od zákazníka a na základe toho účtovať výdaj... Alebo zakladať moju komunikáciu s dodávateľom ...
    Myslím,že lepším riešením je založiť reklamačný protokol vypísaný a podpísaný zákazníkom.Ale presnejšie možno ešte niekto vie poradiť.
    aký je rozdiel medzi mailom a reklamačným listom od zákazníka? Ja viem, povieš podpis, ale ten nikto teda kontrolovať nebude, či to naozaj podpísal l zákazník alebo niekto iný. Naviac, podľa mňa je najlepšie zákazníka zaťažovať čo najmenej. Podotýkam, že hovorím z praxe, eshop prevádzkujem od roku 2006. A okrem svojho účtujem aj ďalší eshop s počtom cca 600 faktúr/kvartál

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    Skôr ide o to, že mail od zákazníka je často nepresný , neuvádza č.objednávky,nepopisuje presne vadu na tovare.A v reklamačnom protokole má presne uvedené pokyny k tomu, čo má uviesť.A tiež ho stačí poslať len mailom,takže nevidím veľký rozdiel. Práve naopak,zdá sa mi to jednoduchšie ako vymieňať si maily, v ktorých stále musím žiadať o nejaké doplňujúce informácie.

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    Dáša_ Pozri príspevok
    aký je rozdiel medzi mailom a reklamačným listom od zákazníka? Ja viem, povieš podpis, ale ten nikto teda kontrolovať nebude, či to naozaj podpísal l zákazník alebo niekto iný. Naviac, podľa mňa je najlepšie zákazníka zaťažovať čo najmenej. Podotýkam, že hovorím z praxe, eshop prevádzkujem od roku 2006. A okrem svojho účtujem aj ďalší eshop s počtom cca 600 faktúr/kvartál
    To myslíš ako že podpísať niečo za zákazníka???? To mi teda príde ešte čudnejšie. Hoci to je možno nekontroĺovateľné,ale jednoducho mi je to divné - hocičo podpísať za niekoho iného

    lubica2403 je offline (nepripojený) lubica2403

    lubica2403
    tictac7 Pozri príspevok
    ...a prečo by Ti k reklamácii nemal stačiť e-mail od zákazníka, kde reklamuje to a to, dodané vtedy a vtedy, lebo je tomu to a to (prípadne Ti tú vec aj pošle). Podnikanie riešiš cez net a reklamáciu chceš osobne?
    Nepochopené.... nič nechcem riešiť osobne, kde som to napísala ? vysvetlenie v príspevkoch vyššie

    Reklamácia a doklad o zaplatení

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.