Zavrieť

Porady

zmluvné zabezpečenie sprostredkovania

Dobrý deň, akou formou je najvhodnejšie ošetriť sprostredkovanie služby ktorú poskytuje tretia strana?

Príklad: Firma A formou zverejnenia produktu/služby na svojej internetovej stránke ponuka danu služby. V reále však danú službu poskytne firma B.

Čo je v tomto prípade najvhodnejšie. Zmluva firmy A a B, alebo zmluva firmy A s klientom a firma B len zariadi všetko potrebne? Viac sa prikláňam k prvej alternatíve, ale čo ak sa nakoniec firma B s klientom z nejakého dôvodu nedohodnú ako to potom ošetriť.
A ešte aký typ zmluvy zvoliť?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    danushka je offline (nepripojený) danushka

    danushka
    A nebolo by lepšie pre Teba takúto službu obstarať vo vlastnom mene a na svoje náklady, kde vôbec nedôjde ku komunikácii medzi stranou A a B ?
    Riskuješ, že Ťa časom strana A a B obídu.

    Čiže službu zadáš Ty na základe objednávky od strany A, vykonáš ju vo svojom mene pre stranu A prostredníctvom strany C a ty sa staneš B.

    C faktúruje za službu B - Tebe a Ty fakturuješ strane A.
    V zmluve o vykonaní služby zaviažeš stranu C o zákaze kontaktu klienta A aj so sankciami pri porušení zmluvy.

    ...takto nejako to funguje v špedícii.

    zamestnanec je offline (nepripojený) zamestnanec

    zamestnanec
    Nie, myslím to z pohľadu firmy A, ktory spôsob sprostredkovania služby firmy B je najvhodnejší (pre firmu A). Mal som to zretelnejšie napísať.

    zamestnanec je offline (nepripojený) zamestnanec

    zamestnanec
    blavaciko Pozri príspevok
    tak zmluvu vacsinou spisujes s tym kto ti plati...
    to moze byt bud klient alebo aj firma B.......

    ide o to s kym je vhodnejsie a bezpecnejsie mat zmluvu. Ak je to firma B potom plati za dohodenie klienta. Ak je to klient, potom plati klient ale v reale sluzbu doda firma B, ktora ma know-how.

    Riziko v prvom pripade je, ze im (firme B), ako firma A poslem klienta a oni sa nedohodnu a neuzavru medzi sebou kontrakt. Alebo firma B nezaplati za klienta s tym ze ho ziskala sama, alebo si vymysli iny dovod.

    Riziko v druhom pripade je, ze ako firma A podpisem kontrakt s klientom na sluzbu ktoru realne neviem dodat a budem sa musiet spolahnut na firmu B a voci klientovi zodpovedat za vsetky vady a reklamacie.

    Neviem ako to osetrit, pripadne aky pristup je vhodnejsi.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    este raz, zmluvu spises s tym, kto ti plati.

    pokial ti dodavatel plati percento za sprostredkovanie, spises s nim zmluvu na sprostredkovanie.
    pokial ti odberatel plati percento za sprostredkovanie, spises s nim zmluvu na sprostredkovanie.

    pokial (a tak to asi chapes) ti odberatel zaplati plnu cenu sluzby a ty cast z nej zaplatis dodavatelovi, tak s odberatelom mas plnohodnotny obchodny fakt a si pre neho dodavatelom sluzby, cize ziadny sprostredkovatel.

    sprostredkovanie je zabezpecenie toho, ze dodavatel a odberatel si medzi sebou vytvoria vztah (zmluvu napr.)

    zamestnanec je offline (nepripojený) zamestnanec

    zamestnanec
    Ok, mas pravdu, to vsetko beriem,ujasnil si mi typ obchodneho vztahu. Stale sme sa vsak nedopracovali k tomu ako najvhodnejsie zmluvne osetrit vyssie popisany obchodny(e) vztah(y) z pohladu eliminacie rizik.

    Skusim to viac nazorne. Mam (ako firma A) webovu stranku. Firma B poskytuje danove poradenstvo. Ja, ako firma A, mam velky potencial cez svoju stranku ziskat klientov, ktori maju zaujem o danove poradenstvo. V zasade su dve moznosti ako vyuzit tento potencial.

    1. Klientov, ktori sa prihlasia cez kontakty na mojej webovej stranke priamo posuvat firme B (asi cez zmluvu o sprostredkovani), ktora im poskytne danove poradenstvo.
    Riziko je, ze im (firme B), ako firma A poslem klienta a oni sa nedohodnu a neuzavru medzi sebou kontrakt. Alebo firma B nezaplati za klienta s tym ze ho ziskala sama, alebo si vymysli iny dovod.

    2. Podpisem zmluvu s klientom, ktory zareaguje cez stranku, o dodani danoveho poradenstva (ktore vsak neviem robit) a pravdepodobne aj zmluvu s firmou B ktora bude mojim dodavatelom.
    Riziko v tomto pripade je, ze mam ako firma A, 2 obchodne vztahy (vyssie riziko), budem sa musiet spolahnut na firmu B a voci klientovi zodpovedat za vsetky vady a reklamacie. Prenos tychto rizik zmluvne na firmu B je problematicky.

    Neviem ktora z tychto alternativ je vhodnejsia. Priklanam sa k prvej, ale ako potom osetrit rizika pri prvej moznosti?

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    3)
    spises s klientom zmluvu o danovom poradenstve kde bude napisane
    dodavatel: firma Danove poradenstvo, s. r. o. ico, dic, sidlo ....
    v zastupeni: Sprostredkovatel, a. s. , ico, dic, sidlo...
    na základe sprostredkovatelskej zmluvy

    odberatel: Potrebujeme poradit, v. o. s., ico, dic, sidlo...

    zmluva sa vyhotovuje v troch rovnopisoch, 1x dodavatel, 1x ty, 1x odberatel


    odberatel posle uhradu priamo dodavatelovi a ty na zaklade tejto zmluvy vyfakturujes dodavatelovi svoju proviziu.

    tak by som to asi spravil ja, neviem ci je to spravne podla zakona

    zmluvné zabezpečenie sprostredkovania

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.