Zavrieť

Porady

Odkedy platiť odvody do soc. poisťovne 2012-SZČO

Zdravím, pracujem ako SZČO, v roku 2011 som neplatil odvody, v roku 2011 som zarobil toľko, že mi vznikne povinnosť platiť odvody do soc. poisťovne.
Odkedy mi vznikne táto povinnosť, od 1.7.2012 alebo od 1.1.2013. Ak od 1.7.2012: ak si dám odklad podania daňového priznania a podám ho v júni 2012, tak začnem platiť od 1.7.2012 alebo 1.10.2012
Vďaka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    jacekova je offline (nepripojený) jacekova

    účtovník telom i dušou jacekova
    Mija33 Pozri príspevok
    pri akej sume prijmov mi vznikne povinnosť platiť odvody do SP v roku 2012?
    4078,68€ za r.2011 (začať platiť od 1.7.2012)

    tinkas je offline (nepripojený) tinkas

    tinkas
    Od 1. júla 2012, resp. od 1. októbra 2012 alebo dňom opätovného nadobudnutia právneho postavenia samostatne zárobkovo činnej osoby po týchto dátumoch, vzniká povinné nemocenské poistenie a povinné dôchodkové poistenie tým samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO), ktorých príjem (bez odpočítania výdavkov) bol za rok 2011 vyšší ako 12-násobok minimálneho vymeriavacieho základu (12 x 339,89 eur = 4 078,68 eur), teda vyšší ako 4 078,68 eur.

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Mija33 Pozri príspevok
    pri akej sume prijmov mi vznikne povinnosť platiť odvody do SP v roku 2012?