vama
Zamestnávateľ má určený 40-hodinový prac. týždeň. Zamestnanci sú odmeňovaní mesačnou mzdou. Môžu sa zamestnanec a zamestnávateľ dohodnúť na rozvrhnutí pracovného času na dni utorok - sobota? Ak áno, aké povinnosti z tohto vyplývajú? Musím túto skutočnosť upraviť aj v programe na spracovanie miezd, alebo stačí evidovať ako odpracovaný mesiac.
Vďaka za odpoveď !
Pozri Zákonník práce č. 311/2001 Z.z. v znení neskorších predpisov a tento :
§ 93
Nepretržitý odpočinok v týždni
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby zamestnanec mal raz za týždeň dva po sebe nasledujúce dni nepretržitého odpočinku, ktoré musia pripadať na sobotu a nedeľu alebo na nedeľu a pondelok.
(2) Ak povaha práce a podmienky prevádzky neumožňujú rozvrhnúť pracovný čas podľa odseku 1, poskytnú sa dva po sebe nasledujúce dni nepretržitého odpočinku v týždni v iných dňoch týždňa.
(3) Ak z prevádzkových dôvodov nemožno rozvrhnúť pracovný čas podľa odsekov 1 a 2, môže zamestnávateľ po prerokovaní so zástupcami zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom starším ako 18 rokov rozvrhnúť pracovný čas tak, aby zamestnanec mal raz za týždeň najmenej 24 hodín nepretržitého odpočinku, ktorý by mal pripadnúť na nedeľu.