Zavrieť

Porady

Aké kontroly, aké dokumenty, prevádzkové, podnikové......

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať a založiť tému, do ktorej by prispievali všetci, ktorí vedia alebo majú skúsenosti, aké kontroly môžu na prevádzku, do podniku prísť (z akých úradov) a aké dokumenty, ktorá kontrola vyžaduje a sú teda potrebné, povinné. A je úplne jedno či sa jedná o prevádzku potravinárskeho charakteru alebo iného charakteru.
Ďakujem veľmi pekne. :-))
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Kontrola z DÚ na mzdy - Zmluvy HPP, Zmluvy DOVP, DOPČ - tým začali a následne si pýtali za každý mesiac osobitne : rekapitulácie miezd, odvodov do poisťovní a na DÚ, ročné zúčtovania dane, doklady o vyplatení miezd / odmien (bankové výpisy, VPD), výplatné pásky, vyhlásenie k dani z príjmu. Každý mesiac prepočítavali každého jednoho pracovníka pekne pomocou kalkulačky a červeným perom odfajkávali každý jeden údaj, náš sumár si porovnali s ich sumárom, spravidla vyšiel preplatok v náš prospech. Kontrola bola po 2-3 rokoch existencie firiem (za všetky 2-3 roky + do predposledného mesiaca, kedy sa kontrola diala) . Už sa neohlásili, ani po 17-tich rokoch.
    -------------
    Kontrola zo SP - doklady pýtali rovnaké ako kontrola z DÚ na mzdy, avšak za obdobie 10 rokov, počnúc rokom, kedy firma začala mať zamestnancov. Zasa preplatok za roky, kedy sme zaokrúhľovali nahor (ručne ako je tu zvykom vravieť)
    ---------------
    Kontrola zo ZP - ešte som nezažila.
    ---------------
    Kontrola na DPH - pri prvom nadmernom odpočte existencie firiem. Doklady - všetky, ktorých sa týkal "vstup" a výstup" + zostavy jednotlivých DPH...tu tiež fajkali doklad po doklade proti riadkom v zostavách. Kontrolovali iba nadmerný mesiac a viac sa neozvali, ani po 17-tich rokoch.
    ----------------
    Kontrola na DzP PO alebo PO - zažila som jednu kedysi dávno, pozerali nejaké 3 roky - komplet všetky doklady s.r.o.
    -----------
    Kontrola ŠOI - raz sa ukázala - chceli vidieť len dodacie listy na tovar, resp. faktúrky na dodaný tovar...ale to tiež len kedysi v minulom tisícročí.
    ----------------

    Aha, ešte som si spomenula na kontroiu z IP - na základe podnetu bývalej zamestnankyne kvôli tomu, že zamestnávateľ neposkytoval stravné lístky...tak tí kontrolovali tiež komplet všetko ako DÚ na mzdy.

    P.S.:možné preklepy prepáčte
    Naposledy upravil Paula : 29.04.12 at 18:22 Dôvod: doplnenie IP

    Hlasovalo 9 pouzivatelov

    Užitočné (10)
    katka 23, Janiela, Žabinka, Lubaba, msa, Zitulda, KatarinaNR, Zita5, Andyke, Aljok
    9

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Kontrola z DU - príjem FO - okrem iného aj združenie FO 3 členné a vzhľadom na to, že jeden člen bol v ďalšom združení , tak kontrolovali ďalšie združenie a ďalších 5 daňovníkov SZČO .Kontrolovali doklad po doklade všetko účtovníctvo združenia a jednotlivé účtovníctva VPD,PPD,došlé faktúry, odoslané FA, autoprevádzku,sklady,majetok,lízingové zmluvy, zmluvy o dielo ....
    .................................................. .
    Kontrola SP - zamestnanci ,vyžiadali všetky doklady, celé účtovníctvo
    ..................................................
    ZP sme taktiež nemali
    ..................................................
    Živnostenský úrad 2x - v prvom prípade kontrolovali skladové zásoby,najmä pôvod .V druhom prípade kontrolovali označenie firmy , schválenie prevádzky , odoslané FA námatkovo, či sa niečo nefakturuje na čo nie je živnosť.
    .................................................. .
    Kontrola DU - DPH - všetky doklady+ zmluvy
    Ďalšia kontrola - miestne zisťovanie odpočtu a odvodu DPH -krížová kontrola
    .................................................. .
    Inšpektorát bezpečnosti práce - dodržiavanie BOZP, prevádzka, povolenia
    .................................................. .
    Životné prostredie - schválenie prevádzky , odpadové hospodárstvo
    .................................................. .

    Súčinnosť s DU - bonzácky zákon
    Naposledy upravil Zita5 : 29.04.12 at 17:54

    willma je offline (nepripojený) willma

    willma
    BOZP už spomenuté bolo.
    Ďalšou možnou kontrolou sú hasiči. Im musíš tiež predložiť všetku súvisiacu dokumentáciu vyplývajúcu zo zákona 315/2001 a vyhlášky 121/2002 v znení neskorších predpisov. Večer prípadne doplním podrobnejšie
    KatarinaNR willma, budem rada
    KatarinaNR ako sa dá napraviť toto neužitočné :-( willma to ti nepatrilo, budem veľi rada ak doplníš podrobnejšie ako si tu písala, ďakujem

    asedma je offline (nepripojený) asedma

    asedma
    KatarinaNR Pozri príspevok
    prípadne aj colníci môžu prísť, ak je v predmete činnosti alkohol, oni čo kontrolujú?
    ..kontroluju evidenciu liehu, prijem a ci sedi vydaj, faktury, dodacie listy..

    willma je offline (nepripojený) willma

    willma
    Dopĺňam príslušný paragraf:
    Dokumentácia ochrany pred požiarmi
    § 24
    Dokumentáciu ochrany pred požiarmi tvorí
    a) požiarny štatút,
    b) požiarny poriadok pracoviska,
    c) požiarne poplachové smernice,
    d) požiarny evakuačný plán, /požiarny technik sa môže s ohľadom na znalosť objektu zamestnancami, veľkosť a jednoduchosť stavby rozhodnúť tento plán nevypracovať, ale musí si to vedieť obhájiť pred kontrolou od hasičov/
    e) požiarna kniha,
    f) analýza nebezpečenstva vzniku požiaru,
    g) zoznam objektov a prehľad miest so zvýšeným ne-
    bezpečenstvom vzniku požiaru,
    h) doklady o kontrole požiarnotechnických zariadení
    a požiarnych vodovodov,
    i) údaje o požiaroch, príčinách vzniku požiarov, sprá-
    vy o výsledkoch vykonaných rozborov a o vykona-
    ných opatreniach na úseku ochrany pred požiarmi,
    j) dokumentácia o školení zamestnancov o ochrane
    pred požiarmi,
    k) dokumentácia o odbornej príprave protipožiarnych
    hliadok,
    l) dokumentácia o činnosti hasičskej jednotky,
    m) ďalšie doklady, ak tak ustanovuje osobitný pred-
    pis.2)
    KatarinaNR willma, si zlatá, že si sa na môj omyl nenahnevala, ďakujem za radu, určite veľmi pomôže, nie len mne ale aj ostatným
    willma prečo by som sa mala hnevať pre omyl?

    iris50 je offline (nepripojený) iris50

    iris50
    Dobrý deň prajem. Reagujem neskoro, ale až teraz som našla túto tému. Mala som kontrolu zo zdravotnej poisťovne a kontrolovali mzdy a výpočet zdravotných odvodov, každý mesiac pokiaľ boli pracovníci poistení v príslušnej poisťovni.

    uctokrajan je offline (nepripojený) uctokrajan

    uctokrajan
    Colna kontrola - zaživam ju min. 1x ročne, kontrolujú neporušenosť kolkov, stav alkoholu podla evidencie, doklady o nákupe, bloky z ERP, ako to maš nahodené na ERP - podľa položiek, boli už aj takí ktorí si rozrolovali staré pásky z ERP a odkontrlovali predaný objem za den a s evidenciou.

    KatarinaNR je offline (nepripojený) KatarinaNR

    KatarinaNR
    dievčence, ste úžasné........
    ešte sa v tejto téme určite budem postupne pýtať,
    ale už teraz veľká vďaka :-))

    KatarinaNR je offline (nepripojený) KatarinaNR

    KatarinaNR
    prípadne aj colníci môžu prísť, ak je v predmete činnosti alkohol, oni čo kontrolujú?

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Prečo má Vilma neužitočné? Za ochotu napísať? .Katka asi si sa pomýlila .Idem to vyrovnať .
    willma tiež si myslím, že to len omylom
    KatarinaNR jasné, omylom omylom, prepáčte, to som nechcela :-( mrzí ma to, prosím napravte :-)

    KatarinaNR je offline (nepripojený) KatarinaNR

    KatarinaNR
    willma, ospravedľňujem, omylom som stlačila neužitočné, ja si vážim každú pomoc a každú radu od vás poraďáčky veľmi, ponáhlala som sa a nejako som namiesto užitočné klikla na neužitočné :-((

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.