Sociálna poisťovňa začína odo dňa 25.9.2012 kontrolovať Registračný list FO voči registru poistencov a sporiteľov.
Kontrola na Registračný list FO (RLFO) bude prebiehať okamžite, tzn. ešte pred uložením dokumentu (potvrdením pozíciou z GRID karty). Nižšie uvádzame texty výsledkov kontrol, spolu s vysvetlením kontroly alebo popisom, ako postupovať ďalej.
Upozorňujeme, že všetky výsledky kontrol na RLFO voči registru poistencov a sporiteľov sú zatiaľ varovaním a RLFO bude možné uložiť, ak neobsahuje chyby z už existujúcich kontrol.
Pred zmenou výsledkov kontrol z varovania na chybu zverejníme oznam v časti „Dôležité oznamy“, na stránkach Elektronických služieb Sociálnej poisťovne, v dostatočnom časovom predstihu.
Zoznam kontrol na RLFO voči registru poistencov a sporiteľov
Prihláška
- „Zadané meno a priezvisko je odlišné od aktuálneho stavu v registri poistencov a sporiteľov Sociálnej poisťovne.
Skontrolujte správnosť mena a priezviska, pretože zaslaním RLFOpotvrdzujete, že Vami zadané meno a priezvisko je aktuálne a správne.
Meno a priezvisko bude v registri poistencov a sporiteľov Sociálnej poisťovne zmenené.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“.“
Je potrebné dbať na správnosť uvádzaného mena a priezviska vzhľadom na aktuálny stav. Text tejto kontroly sa Vám môže objaviť aj vtedy, ak zameníte omylom priezvisko s menom, tzn. do priezviska uvediete meno alebo naopak.
- „Sociálna poisťovňa neeviduje fyzickú osobu podzadaným rodným číslom. Skontrolujte správnosť zadaného rodného čísla, pretože zaslaním RLFO potvrdzujete správnosť zadaného rodného čísla.
TIP: Aktuálny stav registrácie Vašich zamestnancov si môžete skontrolovať v časti „Register“.“
Rodné číslo je jedným zo základných údajov o Vašom zamestnancovi. Pokiaľ systém nenájde pre Vami zadávané rodné číslo zodpovedajúci záznam, vytvorí novú registráciu. Text tejto kontroly sa môže objaviť aj vtedy, ak nastane omyl pri zadávaní rodného čísla.
- „Už existuje rovnaká registrácia zamestnanca (pre zadaný dátum vzniku poistenia XX.XX.XXX a typ poistenej FO XXX).
Zaslaním RLFO potvrdzujete, že chcete vytvoriť ďalšiu registráciu s rovnakým dátumom vzniku poistenia a typom poistenej FO.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“.“
Pokiaľ sa Vám zobrazí tento text a Váš zamestnanec nemá dva alebo viac pracovno-právnych vzťahov s rovnakým dátumom „od“, nezasielajte RLFO typ prihláška. V registri poistencov a sporiteľov už evidujeme jednu registráciu zamestnanca od zadávaného dátumu.
Prehľad Vami zaslaných RLFO je viditeľný v časti „Prehľad – Registračný list fyzickej osoby“.
Prerušenie
- „Dátum vzniku a zániku prerušenia musí spadať do obdobia registrácie zamestnanca.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“. “
Nie je možné zaevidovať obdobie prerušenia poistenia mimo registráciu zamestnanca. Je potrebné skontrolovať Vami zadávaný dátum vzniku alebo dátum zániku prerušenia poistenia. V prípade, že sú dátumy správne, kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne, za účelom opravy samotnej registrácie zamestnanca.
- „Nie je možné ukončiť prerušenie poistenia - neexistuje žiadne otvorené prerušenie poistenia, platné pred zadaným dátumom zániku prerušenia.
TIP: Pre aktuálnu evidenciu prerušení poistenia kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.“
Ukončiť je možné len aktívne (neukončené) prerušenie poistenia. Ak ste prostredníctvom RLFO nenahlásili dátum vzniku prerušenia, je potrebné tak urobiť. V opačnom prípade kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.
Prehľad Vami zaslaných RLFO je viditeľný v časti „Prehľad – Registračný list fyzickej osoby“.
- „Prerušenie poistenia z RLFO sa prekrýva s už existujúcim prerušením poistenia. Skontroluje aktuálny stav prerušení poistenca a vykonajte nápravu.
TIP: Pre aktuálnu evidenciu prerušení poistenia kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.“
Text kontroly sa objaví, ak sa snažíte oznámiť ďalšie prerušenie poistenia, bez oznámenia dátumu zániku predošlého prerušenia poistenia. Pre bližšie informácie o evidencii prerušenia poistenia, kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.
Prehľad Vami zaslaných RLFO je viditeľný v časti „Prehľad – Registračný list fyzickej osoby“.
- „Prerušenie z RLFO sa prekrýva s už existujúcim vylúčením povinnosti platiť poistné. Kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne, za účelom preverenia evidencie vylúčenia povinnosti platiť poistné.“
V tomto prípade je potrebné kontaktovať miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.
Zmena
- „Dátum vzniku zmeny musí spadať do obdobia registrácie zamestnanca
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“. “
Nie je možné oznámiť akúkoľvek zmenu údajov, ktorej dátum vzniku zmeny je mimo obdobia registrácie zamestnanca. Skontrolujte si, či je zamestnanec správne registrovaný. Aktuálny stav registrácie je viditeľný v časti „Register“, napríklad vyhľadaním podľa rodného čísla.
Odhláška
- „Nie je možné zaslať RLFO, odhlášku - neexistuje platná (otvorená) registrácia zamestnanca Vami uvedeného typu.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“.“
Text tejto kontroly sa zobrazí, pokiaľ ste neoznámili dátum vzniku poistenia alebo sa snažíte opakovane odhlásiť zamestnanca. Aktuálny stav registrácie je viditeľný v časti „Register“, napríklad vyhľadaním podľa rodného čísla.
Prehľad Vami zaslaných RLFO je viditeľný v časti „Prehľad – Registračný list fyzickej osoby“.
- „Zadaný dátum vzniku poistenia DD.MM.RRRR sa nezhoduje s dátumom vzniku poistenia DD.MM.RRRR v registri poistencov a sporiteľov Sociálnej poisťovne.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“.“
Prvý dátum z textu kontroly bude automaticky doplnený systémom, z práve zasielaného RLFO. Druhý dátum bude automaticky doplnený do textu kontroly systémom, podľa aktuálnej evidencie v registri poistencov a sporiteľov.
Na RLFO typ odhláška, je potrebné pri odhlasovaní uvádzať aj dátum vzniku poistenia, kvôli správnej identifikácii registrácie zamestnanca, ktorá bude ukončená. Správny dátum vzniku poistenia taktiež urýchli spracovanie RLFO.
Aktuálny stav registrácie je viditeľný v časti „Register“, napríklad vyhľadaním podľa rodného čísla.
Zrušenie prihlásenia
- „Nie je možné zaslať RLFO, zrušenie prihlásenia - neexistuje platná (otvorená) registrácia zamestnanca Vami uvedeného typu.
TIP: Aktuálny stav registrácie si môžete skontrolovať v časti „Register“. “
Text tejto kontroly sa zobrazí, pokiaľ sa snažíte zrušiť prihlásenie k neexistujúcej registrácii zamestnanca alebo k už odhlásenej registrácii zamestnanca.
V prípade, že zamestnanec nenastúpil do zamestnania a už bol zaslaný RLFO typ odhláška namiesto RLFO typ zrušenie prihlásenia, kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.
Aktuálny stav registrácie je viditeľný v časti „Register“, napríklad vyhľadaním podľa rodného čísla.
Prehľad Vami zaslaných RLFO je viditeľný v časti „Prehľad – Registračný list fyzickej osoby“.
- „RLFO, zrušenie prihlásenia nebude automatizovane spracovaný - existuje viac ako jedna registrácia s rovnakým dátumom vzniku poistenia. Pokiaľ nebude do troch pracovných dní od zaslania RLFOspracované, kontaktujte miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne.
TIP: Spracovanie sa prejaví v časti „Register“ - registrácia, na ktorú ste zaslali RLFO, zrušenie prihlásenia, sa už nezobrazí.“