Zavrieť

Porady

pracujúci študent v ČR a rezidencia resp. DP

Dobrý deň,
po prečítaní rôznych príspevkov k tejto téme nie som si vôbec istý ako mám postupovať v mojom prípade.
Študujem v ČR na VŠ a celý rok 2012 som popri štúdiu aj pracoval v ČR(Dohoda o pracovnej činnosti - každý pracovný deň 4hod.). V Česku som aj platil odvody do ZP, SP a tiež daň. Bývam na internáte(trvalý pobyt mám na Slovensku) a zdržoval som sa v ČR asi 300 dní v roku.
Potrebujem poradiť:
1)či som rezidentom ČR alebo SR
2)podávam DP na Slovensku, alebo mi stačí požiadať českého zamestnávateľa o ročné zúčtovanie v ČR?
Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    v priebehu roka 2012 bolo potrebné tú rezidenciu vybaviť, ohlásiť, skrátka usporiadať si vzťahy.
    Urob to aspoň teraz, ak SR DU tú rezidenciu uzná spätne tak podáš len DPFO v Česku, resp. požiadaš o ročné zúčtovanie v Česku.
    ak ti to spätne neuznajú, požiadaš o potvrdenie o príjme aj s vyčíslením odvodov a dane, podáš následne v SR z celosvetových príjmov.

    MarkaK je offline (nepripojený) MarkaK

    MarkaK
    V SR môžem vyňať príjmy, alebo ich musím započítať? V ČR majú 15-percentnú daň. Pri započítaní príjmov by som musel dodaňovať na Slovensku, ak to dobre chápem.