Dobrý deň,
rada by som poznala Váš názor.
Sme firma, ktorá poskytuje upratovanie domácností a firiem. Pri zamestnávaní pracovníčok postupujem nasledovne:
1/ na prvé dva-tri mesiace im urobím DoVP, nakoľko neviem ako sa osvedčia a či aj im bude takáto práca vyhovovať
2/ potom im ponúknem TPP alebo KPP (niektoré pracujú aj na ŽL)
môj problém je ten, že oni sú odmeňované hodinovou sadzbou a nie je vždy dopredu zrejmé koľko hodín za daný mesiac odpracujú
takže keď má pani menej ako 80 hod. do mesiaca je v poriadku KPP, ale čo ak má zmluvu na KPP a odpracuje napr. 120h. Čo v takom prípade? Mám jej spätne opraviť zmluvu na TPP? Lenže v tom prípade nedosiahne ani minimálnu mzdu a ani počet hodín na TPP, mám jej tie hodiny navyše vyplatiť ako odmenu, alebo jej urobiť TPP a doplaťiť minimálnu mzdu? Na tom by sme ako firma prerobili. Neexistuje niečo medzi tým, napríklad prac.pomer na trištvrtinový úväzok?
A moja ďaľšia otázka, k 01.02.2006 sme zamestnali jednu pani na DVP, a žiada odo mňa aby som jej uplatnila daňový bonus. Má na neho nárok, keď pracuje na DVP?
Ďakujem veľmi pekne za Vaše názory
Daniela