Zavrieť

Porady

Je postup lekára oprávnený?

Sestra este v januari tohoto roka sa telefonicky objednala u krcnej lekarky. Z objektivnych dovodov vsak na vysetrenie neprisla, ale ani telefonicky nezrusila objednanie.
Teraz jej lekarka uz viac krat telefonovala a vymaha od sestry poplatok 10,00€ za objednanie + 10,00€ za nezrusenie a neuskutocnenie vysetrenia. Ma na to pravo?
9 komentárov     zbaliť
asedma podla mna takyto postup lekara nie je normalny..ja by som sa spytala na urade
http://www.udzs-sk.sk/vitajte-na-str...ml?page_id=135
lubko6394 Podľa mňa toto normálne je. Nenormálne je zaplatiť za prednostné vyšetrenie o 2 mesiace, ale to je zase na Slovensku normálne.
Llívia Podľa mňa "upresnenie otázky" slúži na upresnenie otázky a nie na komentovanie.
alaya1 Ak este viem citat, pise sa tu " Komentovat, ziadat upresnenie" takze komentovat mozu, kolko chcu.
alaya1 Podla teba, nie je podla zadania. Tak si najskor precitaj poriadne a potom tu ludi kritizuj.
Llívia Pod otázkou je okienko a v ňom nápis "Vyžiadať upresnenie otázky".
Takže asi nevieš čítať ;-)
alaya1 Tak si klikni na okienko pri tvojom komente-)
Llívia Na akéžeto okienko klikala Asedma, keď sem pridávala jej koment? Žeby na to jediné s nápisom "Vyžiadať upresnenie otázky?" ;-)
Trochu rozmýšľať ti neuškodí ;-) a nemusíš reagovať na moje príspevky, ak nemáš čo povedať ;-)
alaya1 reagujem na koho chcem, ci je to niekde upravene, kto na co moze reagovat? Lebo, ani tvoj prispevok nebol " Upresnenim otazky". Tak som ta upozornila, ze sa to da komentovat.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Ty ked sa telefonicky objednas, v podstate si u lekara objednavas sluzbu.
    So vsetkymi pravami a povinnostami definovanymi k danej sluzbe. Tie schvaluje pre lekara krajsky lekar. Ak sestra nezrusila objednany termin a lekar ma toto nezrusenie definovane "pokutou" 10 EUR, ma pravo ho od nej vymahat.
    Naposledy upravil ivka70 : 18.07.13 at 21:34

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    ivka70
    Ty ked sa telefonickly objednas, v podstate si u lekara objednavas sluzbu.
    So vsetkymi pravami a povinnostami definovanymi k danej sluzbe. Tie schvaluje pre lekara krajsky lekar. Ak sestra nezrusila objednany termin a lekar ma toto nezrusenie definovane "pokutou" 10 EUR, ma pravo ho od nej vymahat.
    Takže potom by to malo fungovať aj opačne ....či ?
    Inak je to dohoda ( zmluva ) výhodná iba pre jednu stranu a druhá sa musí len brániť finančnému nátlaku ...respektíve represií v tom tvare odmietnutia ošetrenia ( dôvod sa vždy nájde ...)....

    Aká je potom pokuta pre tých lekárov ???
    - keď každodenne prichádza do zamestnania neskoro a aj neskôr tým pádom začína ordinovať
    - keď lekár nepríde pár dní do roboty a neoznámi svojím objednaným pacientom to zrušenie termínu ???

    Keby toto " právo " začali pacienti aplikovať na tých doktoroch , tak sa títo nedoplatia ...
    Veď v podstate jeden nedostane objednanú službu , za ktorú platí , prispôsobuje sa , berie si dovolenku ... so vsetkymi pravami a povinnostami definovanymi k danej sluzbe...

    Ešte by ma aj zaujímalo , že podľa akého zákona , vyhlášky , smernice sa toto , v podstate výpalníctvo , môže aplikovať ...???
    Naposledy upravil buchač : 19.07.13 at 06:52

    GABAZ je offline (nepripojený) GABAZ

    GABAZ
    Moj zubar ma v ramci cennika uvedeny poplatok za nedostavenie sa na vysetrenie. - je to asi 15 Eur - tuto informaciu ma vyrazne napisanu aj na recepcii, takze pacient si to musi vsimnut, ak je tam osobne. Za objednanie neplatim, sestricka den - dva pred vysetrenim overuje telefonicky, ci na vysetrenie pridem. Ked aj napriek tomu pacient nepride, maju pravo na poplatok. Maju vela pacientov, na vysetrenie sa dost dlho caka, za ten zmeskany cas tam mohol byt iny pacient, za ktoreho by mal lekat platbu z poistovne . Lekarka si v podstate vymaha usly zisk - tak sa na to treba pozerat.
    Naposledy upravil GABAZ : 22.07.13 at 08:46
    13 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    buchač ...kde je ušlý zisk pacienta v prípade neprítomnosti pacienta ???
    GABAZ Chcel si asi napísať ..v prípade neprítomnosti lekara. Viem, že sa často stáva, že lekár neordinuje a pacienti prídu.Ja píšem o skúsenosti s mojím lekárom. Už asi 2x sa stalo, že mi presunuli vyšetrenie, ale vždy mi dostatočne vopred zavolali a dohodli sme presun termínu. Majú dlhšie objednávacie lehoty, niekedy som objednaná aj 2 mesiace vopred = preto pacientovi vždy avizujú vyšetrenie aby nezabudol. Stalo sa mi, že som zrušila zubára deň vopred kvôli nachladeniu, ale zavolala som do ordinácie, mohli si tam prípadne zaradiť iného súrneho pacienta.
    BXLmiami Tiež mám ten poplatok v cenníku a ešte som ho nepoužila.Ale povedz mi,ako sa mám brániť aj teraz sa mi jedna sopľa chcela objednať,pričom si zobrala už 4 termíny a ani na jeden neprišla bez ospravedlnenia a ľudí by bolo a ja tu sedím bez práce.Odmietam ľudí že nemám miesto.Navrhni niečo,ked Slováci sú jednoducho ľudia ktorí nevedia čo je to slušnosť.
    kopretinka ako kto.......ja mám tiež takú skúsenosť,že som si ZAPLATILA objednanie,a aj tak som nebola vybavená v objednaný čas,lebo "veľká pani" doktorka neprišla na čas do ordinácie,čo bolo u nej normálne.Načo dáva PLATENÝ termín na čas,v ktorý ešte ani nie je v práci???!!!
    BXLmiami Tak v tomto prípade nevedela slušnosť lekárka.Neodpovedala si mi.Ako sa mám brániť?Na vyšetrenie Vás čaká k špecialistovi neurekom ,aj zadávateľ povedal že na prednostné vyšetrenie ju objednali o 2 mesiace a ona sa ani neobťažuje dvihnuť telefon a povedať dajte si tam niekoho druhého.
    alaya1 Je to o korektnosti obidvoch stran, kym ta nebude, toto podla mna sa vyriesit neda.
    BXLmiami Je bežné von že pokiaľ sa objednáš k lekárovi,na masáž,kozmetiku,kaderničke a neodvoláš termín najmenej 48 hod pred,zaplatíš prestoj.V USA Ti príde domov šek.Dúfam,že to príde čím prv aj k nám.
    alaya1 Ale malo by to platit aj opacne, ze ked lekar nedodrzi cas prednostneho osetrenia, tiez by to mal pacientovi kompenzovat.bezne takto cakam aj hodinu a viac po objednavke a som rada, ze sa ten den dostanem na osetrenie-.je to o korektnosti.
    buchač BXL ...z USA už prišlo veľa vecí ,skutočnosti , názorov ...

    Niektoré sú dobré , no niektoré teda nie ...
    BXLmiami To je aj v západnej Europe a netýka sa to len lekárov,ale aj služieb-kozmetika,masáž nechty pedikura,kadernička atd.Ked mi zablokuješ čas a bez ospravedlnenia neprídeš,je to ako keby si mi z vrecka ukradol peniaze.Ziadny rizdiel nevidím.A tým druhým ľudom konkretne u lekára si znemožnil termín,čakajú na vyšetrenie a mohli ho v tom čase absolvovať.
    Je to neospravedlniteľné.
    alaya1 Lekari by teda pri objednavani mohli pacienta upozornit na tuto skutocnost, predislo by sa mozno viacerym nedorozumeniam.
    wegamizi suhlasim
    Llívia Mal by hlavne cash od pacienta.
      zbaliť

    Je postup lekára oprávnený?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.