Zavrieť

Porady

Kníhkupectvo

Prosím Vás je tu niekto kto vlastní kníhkupectvo a vedel by mi poradiť pri jeho otváraní čo mi treba všetko povybavovať ´dakujem
korela Pracoval si už niekedy v predaji kníh? Aké máš zatiaľ skúsenosti, aby sa vedelo bližšie, čo by si rád vedel, či si už prišiel aspoň do kontaktu s distribúciami. Nákupom.
racham Zdravím ja som žena a nie nepracovala som nikdy s knihami pracovala som len ako zamestnanec s predajom takže da sa povedať že skúsenosti skoro žiadne, Viem len to že pravdepodobne si ja otvorim živnosť alebo si túto činnosť pripíše manžel do živnosti a budem ju prevádzkovať ja a že zhánam nejakého distribútora a vydavateľstvo s kým by som podpísala prípadnu komisionálnu zmluvu a prípadne by som ešte aj nakúpila vlasné knihy inak vôbec neviem ako mam postupovať budem vdačná za každú radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    korela je offline (nepripojený) korela

    korela
    V prvom rade, musíš vedieť, kde budeš knihy predávať. Mesto väčšie, či menšie, obec. Turistická lokalita a pod. Priestor tvoj alebo v prenájme.

    Zariadenie. To sá dá aj postupne a podľa miery tvojej kreativity, nemusí to byť veľmi spočiatku náročné, dá sa vybaviť obchod i neskôr, podľa toho ako sa rozbehne predaj. Vhodný je jeden stolík s dvomi stoličkami (najmä pre starších, deti).
    Najlepšie sa začína s predajom kníh neskôr v roku, tak po septembri, ale nemusí, všetko závisí od polohy obchodu.
    Musíš poznať a odhadnúť svojho cieľového zákazníka, čitateľa.
    Začneš podľa výšky svojich fin. možností.
    Ponavštevuješ distribučné firmy s knihami, možno aj samotné menšie vydavateľstvá. Keďže začínaš, uvidíš sama, ako budú ochotní s tebou spolupracovať. Niekto ti dá možno hneď na faktúru, niekto pár prvých odberov bude žiadať v hotovosti.
    Neviem kde budeš pôsobiť, v Bratislave pohltilo po 89 veľa kníhkupectiev Panta Rhei, Martinus a pod. Majú sústredené množstvo kníh na jednom mieste všetkých kategórií. Ale zasa, aby sa babička hnala do centra kvôli jednej rozprávkovej knihe nie je pre ňu efektívne. Rovnako ako v rýchlosti niekde na sídlisku kúpiť beletriu ako darček.
    Ak začínaš od nuly, musíš mať veľký cit pre výber titulov a hlavne ich počet. Spočiatku neber hneď príliš veľa kusov z jednej knihy. Nehanbi sa vziať hoci aj po 2 ks. Dokúpiš. Neskôr zasa môžeš zistiť, že niektorý titul kníhkupci pomerne rýchlo vykúpia skoro celý, lebo vedia, že pôjde ako teplé rožky. Normálny distribútor ak má záujem na tvojom odbere, by ti mal byť tiež spočiatku nápomocný a nenatláčať ti niečo, čo by ti ležalo v regáli. Najlepšie taká malá všehochuť. A uvidíš sama, čo je žiadané.

    Stačí na živnosť. Ak bude na manžela, a budeš predávať ty, spýtaš sa tu na Porade, ak ti tu niekto neodpovie sám.
    Trochu skúseností si už ale predsa pochytila v práci.
    Napr. v Bratislave by som osobne neotvárala v dnešnej dobe kníhkupectvo s obvyklými titulmi, ale radšej menšie ale vysokošpecializované na jeden druh odbornej literatúry práve kvôli konkurencii hore spomínaných. Ale aj to by bolo možno riziko, na Slovensku nemáme Rím, Paríž, Madrid a pod.
    Ak by ti to v kamennom obchode neišlo podľa tvojich predstáv, ešte vždy si môžeš spraviť aj web a predávať aj touto cestou.
    Aspoň pol roka, rok by som žiadnu knihu nedala do akcie.
    Z menších obchodov, ktoré sa stabilne držia na trhu sú ezoterického charakteru, ich zákazník sa lepšie cíti v ich priestoroch.

    Otváracie hodiny a RP asi budeš vedieť.
    Daj si ešte do vyhľadávača tu na Porade kníhkupectvo, predaj kníh, komisionálny predaj a pod. Bolo to tu rozoberané.
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    racham No idem otvárať dá sa povedať strednú predajnu rozmýšlam neskôr rozbehnuť aj cez internet ale najskôr chcem ten obchod rozbehnuť nájom nie je veľký okolo 100 eur budem otvárať na dedine ale je tu 5000 obyvateľov a v okoli v dedinach nie sú žiadne kníhkupectvo len v meste a to je 15 km a potom dalšie je az 36 km takže si myslim že by sa to mohlo ujať no písala som mnohym vydavateľom čakam či sa niektorý ozve a budu chcieť somnou spolupracovať ozvali sa mi aj z martinusu ak budem brať vo väčšom oni dajú zľavy ale s kôr by som počkala čo odpovie ikar mladé letá a tak tieto známe vydavateľstva priestory mam no uvidime či idem teda robiť na tu živnosť ale pravdepodobne si ju otvorim a mam pokoj neviem čo mam ešte riešiť také hlavne tych vydavateľom nejaké zmluvy popodpisovať aby bolo čo mať na predajni
    jslancik nechcem ťa odrádzať, vlastne mne to môže byť jedno. Na tvojom mieste by som si spočítal, koľko kníh musím predať, aby som mal pokryté náklady. Predpokladám, že o vlastnej marži máš predstavu, dajme tomu, že nákup jednej knihy 8 eur, predaj 10. Takže na 1 knihe marža 2€. Náklady - 100€ nájom, dajme tomu 400+200 eur tvoj "plat" plus "odvody". 50€ účtovníčka, 50€ iné náklady. Takže spolu 800€. Musíš predať 800/2 kníh, teda 400 kníh mesačne. To je 20 kníh denne. Každý pracovný deň, každý mesiac.

    Na tvojom mieste by som si zobral stoličku, sadol si na jeden, dva, tri dni pred dané priestory, a sledoval, kto tade chodí. Prípadne prehodil slovo, dve s okoloidúcimi.

    Ak to otvoríš, prídeš pravdepodobne na to, o čo majú záujem ľudia chodiaci okolo. Pribudne denná tlač pre dôchodcov, sladkosti pre okoloidúce deti, "pribináčkovia" pre notorikov Len nerátaj s tým, že ťa to bude od začiatku živiť. Lebo ten tlak neunesieš. Aj keď to teraz ignoruješ. Takých už bolo...
    racham Ďakujem za rady ja nepotrebujem zbohatnuť za týžden ani o to nestojím chcem mať len stály príjem chcem vziať dotáciu takže pre začiatok by som na náklady peniaze mala a vlastne by som do toho moc nevrazila
    jslancik rozumiem. príspevok je dobrá vec. len aby ti nezaslepil oči. treba hľadieť ďalej. tých pár tisíc eur musíš minúť podľa určitých kritérii. A udržať živnosť nie mesiac, dva, tri...

    Ale OK, kým tie peniaze dostaneš, budeš si musieť obhájiť podnikateľský plán, a odpovedať na väčšinu otázok, ktoré tu boli položené. Takže budeš mať predstavu, do čoho ideš a čo od toho čakať.
    racham ešte ak sa môžem opýtať jslancik mate nejakú skúsenosť s týmto?? či to je len názor
    jslancik to sú fakty. skús si pozrieť info k tomu, ako sa dá získať a čo treba splniť pre získanie príspevku na podnikanie.
      zbaliť

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    u nás mala pani kníhkupectvo a snažila sa, ale nič moc. Až dostala výpoveď z nájmu. A tak si prenajala priestor v nemocničnom vestibule. Nič moc - len rozkladací stôl/polica a skriňa, akm to zamyká. A podľa jej slov mnohokrát lepšie. Veľké množstvo ľudí sa okolo premelie. Ponúka také, čo je často žiadané. Aj pre deti, aj pre dospelých. Také oddychovky do nemocnice, prípadne do čakárne u lekára. Žiadna veľká literatúra. Prispôsobila sa skladbe ľudí, čo chodia okolo.

    Indeed je offline (nepripojený) Indeed

    Vylúčený člen Indeed
    hlavne nahodiť na všetko aspoń 300 % rabat !

    To je podstata podnikania na Slovensku !

    Ja som kvoli tomu kupil knihu Iva Tomana v Ostrave za 1/2 ceny ako v Panta Rhei

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    Okrem už spomenutých rad jedna z najdôležitejších. Pred spustením musíš mať financie na samotné spustenie a minimálne rok počítaj so stratou, ktorú musíš vykryť. Takže finančná rezerva na prežitie, prípadne splácanie úveru, ak ho na spustenie zoberieš...

    Môj osobný názor. Nešiel by som do toho ani náhodou. Drvivá väčšina kníh sa predáva cez net. Odhadom 75% kníh sa predá v decembri. Veľké siete stláčajú marže na minimum.
    Naposledy upravil jslancik : 29.12.13 at 05:18
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    korela Všetko záleží od polohy obchodu. Vôbec sa nemusí dostať do straty, záleží na jej obchodnom duchu. Jedno z riešení je ako nižšie napísala Dáša_, priblížiť sa miestom predaja k ľuďom. Ak byjej to stále nešlo, pridá doplnkový sortiment darčekového charakteru, síce to už nebude potom nikdy elitné kníhkupectvo, ale prežije určite lepšie ako zamestankyňa v obchode s knihami. A ak si pridá svoj web, tiež bude eliminovať straty. Nevieme kde chce podnikať. Je to celkom vhodná práca pre ženu.
    jslancik Poloha, áno, veľmi dôležitá. Povedal by som to tak, v Bratislave má šancu. V krajských mestách ma šancu. Inde veľmi ťažko. Musela by mať extra dobrého obchodného ducha a presnú predstavu, koho chce čím osloviť. Napr. v spomínanej nemocnici sa dá predať asi všetko z oblasti naplnenia potrieb nemocných. A má to dlhodobú perspektívu.
    korela Nielen nemocných. Personál tvorí veľkú časť okolidúcich cez vestibul. A ak si podchytí z personálu napr. lekárov, budú si objednávať aj drahé publikácie, encyklopédie a pod., ponúkne im nižšiu cenu, vždy sa jej to oplatí. Všetko závisí od iba nej ako to rozbehne. A ešte domyslieť, ako sa dostať do tej nemocnice. :-)
    Filip Glasa Drvivá väčšina kníh sa nepredáva cez internet. Stále sa oveľa viac kníh predá v kamenných obchodoch. (Panta Rhei má 30 mil. eur ročné tržby zatiaľ čo Martinus má 7 mil. eur tržby).
    Veľké siete nestláčajú marže dole. Kamenné siete predávajú práveže za plné ceny a bez zľavy. Aj veľké eshopy majú zľavy skôr symbolické.
    S nízkymi maržami robia skôr malé eshopy.

    Každopádne otváranie kamenného kníhkupectva je o hubu ak to nie je na dobrom mieste s nízkym nájmom.
    Indeed Panta Rhei je asi NAJdrahšie kníhkupectvo
    Filip Glasa pri knihách stanovuje MOC distribútor alebo vydavateľ. Všetky kamenné kníhkupectvá predávajú potom za takúto doporučenú MOC. Všetky kamenné kníhkupectvá teda majú rovnaké ceny. Predávajú za plnú maloobchodnú.
    Eshopy dávajú symbolické zľavy zvyčajne okolo 5% z MOC. Čím väčší a úspešnejší eshop, tým má menšiu potrebu predávať cez vysoké zľavy.
    Malé eshopy zvyčajne zápasia s konkurenciou pomocou vysoký zliav.
    Indeed ..a to Panta Rhei VZDYCHALI ako slabo ide biznis !!

    Hovada, podvodnici, šmejdi !!
    korela Preto podporujem, ak majú titul, ktorý chcem, menšie klasické kníhkupectvá. Aby prežili aj druhí.
    Filip Glasa ved im aj ide zle. Su v strate. To ze maju vyssie marze ako male obchody neznamena ze musia byt v zisku:
    http://www.finstat.sk/31443923
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.