Zavrieť

Porady

Kedy má neplatiteľ povinnosť registrovať sa ako platiteľ DPH?

Mám jednu faktúru za zahraničné služby za rok 2013.Bolo to faktúrované živnostníkovi,ktorý má holandskú živnosť,fakturačná adresa je holandská, trvalý pobyt má na Slovensku. Urobila som chybu,keď som nepodala žiadosť o registráciu na platcu DPH? Čo mi z toho teraz vyplýva? Ďalej mám faktúry na služby,ktoré boli dodané do Holandska,no tentokrát to boli fyzické osoby z holandským trvalým pobytom,nie podnikatelia. A taktiež faktúry vystavené živnostníkovi s trvalým pobytom na Slovensku aj so slovenskou živnosťou,no práce sa vykonávali v Holandsku.Prosím o radu. V tomto som naozaj začiatočník a vôbec som si to nezistila vtedy,keď som vystavovala faktúry. Ďakujem
3 komentárov     zbaliť
nika.sum o ake sluzby ide?
Mariana001 Jedná sa o služby v stavebníctve.Rekonštrukcie,obklady,dlažby.
Mariana001 A ešte k tomu,živnostník s holandskou živnosťou je platcom DPH a živnostník so slovenskou živnosťou nie je platcom DPH.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

    nika.sum
    § 16
    Na začiatok