Zavrieť

Porady

Aký motorový olej na fiat ducato ?

Ahojte mám Fiat ducato 2,3 JTD r.v. 2006, doteraz som používal Seleniu 5w40 ale teraz mi kamarat hovoril ze by som mal radsej dat 10w40 kedze uz mam najazdenych 350 000 km ...vedeli by ste mi poradit ?

a je lepsia selenia alebo castrol ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Martin1310 je offline (nepripojený) Martin1310

    Martin1310
    Vybehanejší motor trochu stíchne ked použiješ hustejší olej. Je to preto lebo lepšie vyplní a vymedzí vôle ktoré opotrebením vznikli ale ten efekt sa po uplnom zohriatí motora stratí.Sú tam súčiastky ktoré potrebujú aby olej splnal špecifikácie od výrobcu, napríklad hydraulicke štelovanie vôle ventilov. Turbo tam už asi tiež nebude od výroby a ono je tiež stavané na určitú hustotu oleja a 10w40 by mohol byť už hustý. Takže davaj tam taký ako odporúča výrobca. My máme Iveco s vyše 500 000 km a stále tam dávame to čo tam dal výrobca.

    Je v podstate jedno akú značku pokial splna špecifikácie dané výrobcom.
    Michal.novo a kde zistim aký odporuca vyrobca olej ?
    lujza.j http://dieselpower.cz/forum/viewtopi...7495e1a6e6187c ...tu je forum.... teda ak si nie si schopný vyplniť údaje napr. v linku čo som ti pridala kde ti vygeneruje olej...

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    AKO VYBRAŤ SPRÁVNY MOTOROVÝ OLEJ


    Aké označenie nájdeme na obale? Keď nebudeme brať do úvahy značku, ostáva nám len klasifikácia podľa SAE a podľa API, na obale sú ešte aj ďalšie klasifikácie jednotlivých výrobcov ale SAE a API je základná klasifikácia.

    Klasifikácia SAE určuje vlastne "tekutosť" oleja v zime a mazaciu schopnosť oleja v lete, SAE 15W- 40 je najbežnejší olej pre motorové vozidlá. Čím je číslo nižšie 15W,10W,5W,0W, tým je olej tekutejší v zime.

    Hovorí sa, že do našich podmienok je vhodný olej SAE 15W-40.Nič nepokazíme, práve naopak, ak do motora dáme kvalitnejší olej.

    Skúste si jednoduchý pokus, nalejte trocha oleja 15W-40 do vrchnáčika a dajte ho na hodinku do mrazáku. Olej je ako cukrík roztopený na slnku, ak si niekto myslí, že "toto" v zime premaže motor, tak je na omyle. Preto sa aj vraví, že motor má v zime prvý kilometer až o 200% väčšiu spotrebu ako v lete. Takýto olej sa stane tekutým a premaže všetky namáhané časti motora až za 15-20 sekúnd. Už keď sa naleje do vrchnáka olej SAE 10W-40 rozdiel v tekutosti bude viditeľný! Ak sa kvalitnejší olej prejaví znížením spotreby len o 2-3%, ušetríte za životnosť oleja na 15000 km až 20-30litrov benzínu, a to vám zaplatí zvýšené náklady na kvalitnejší olej, o ochrane motora ani nehovoriac.

    Kvalitu oleja poznáme podľa klasifikácie API SG/CD, kde S znamená že olej je určený pre benzínové oleje a C pre naftové. Ďalšie písmeno určuje kvalitu oleja, čím ďalej je písmeno v abecede tým, je olej kvalitnejší, napríklad SL je kvalitnejší ako SG. Na obale ešte bývajú aj klasifikácie jednotlivých výrobcov ale základné rozdelenie je podľa SAE a API.

    Ďalej sa často píše o tom, že moderný olej naliaty do motora môže uvoľniť karbónové usadeniny a zníži sa tesnosť motora a zvýši sa spotreba. Toto platilo pred 30 rokmi, keď ešte len začínali syntetické oleje. V súčasnosti už nič také nehrozí ,treba byť len opatrný pri starých škodovkách a žigulákoch, ale kto by tam lial drahú syntetiku? Aj vzájomná zameniteľnosť olejov je bezproblémová, takže môžeme bez obáv naliať do motora kvalitný synteticky olej, aj keď tam predtým bol minerál. Čo sa týka výmenných intervalov, nemal by sa prekračovať 15000km, i keď niektorý výrobcovia predpisujú až 30000 km. Keď sa rozpočíta investícia do kvalitného oleja na 15000km ide na 100km o korunové položky. Táto investícia sa vám určite vráti.

    Aký olej je vhodný ? Redší alebo hustejší ?
    Hustejší olej = väčšia spotreba, alebo kde je rovnováha?

    Je to veľmi jednoduché - čím je olej hustejší, tým väčší odpor musí pri práci váš motor prekonávať.Ako zistiť ktorý je vhodný? Nuž podľa čísla na obale - 40 je niečo ako med a 5 znamená nižšiu hustotu.

    Ale ako vždy aj v tomto je háčik. Motor keď je studený obľubuje práve nižšiu hustotu oleja, ale po zahriati je zase vhodnejší olej hustejší.Asi najlepšou možnosťou je voľba plne syntetického oleja. Ten je menej hustejší ako klasický olej, takže motoru viac pomôže keď je studený, a súčasne dobre maže aj za vysokých teplôt. To je prvý dôvod ktorý vraví pre plnú syntetiku. Druhým argumentom je jeho dlhšia životnosť. A posledným dôvodom prečo po takomto oleji siahnuť je tá skutočnosť, že ide o plne umelý produkt - čiže nopochádza z ložísk zo severného mora. Ide teda o ekologický produkt.

    Zdroj : www.auto.sk (http://www.auto.sk/spravy/?clanok=6375)

    Môžem si priniesť vlastný olej do autorizovaného servisu ?

    V autorizovaný servisoch si nemôžu dovoliť, aby pri záručných prehliadkach neprijali od majiteľa automobilu motorový olej, ktorý je v originálnom balení s vyhovujúcimi parametrami určenými výrobcom automobilu. Takéto správanie je proti pravidlám legislatívy Európskej únie a za nedodržanie týchto podmienok je možné uložiť pokutu. Nenechajte sa oklamať a trvajte na svojich právach spotrebiteľa kdekoľvek na území EU.

    Aký motorový olej na fiat ducato ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.