Zavrieť

Porady

Jak podat daňové přiznání na základě smlouvy o uměleckém výkonně?

Dobrý den,
jsem Češka a pracuji pro slovenskou agenturu, která mi vyplácí výplatu měsíčně v eurech. Jsem studentka v ČR a pracuji na základě slovenské smlouvy o uměleckém výkonně, kvůli které jsem se přihlásila v Bratislavě na daňový úřad a mám přidělené DIČ. Na Slovensku jsem při zřizování DIČ musela zplnomocnit osobu, která za mě bude na Slovensku konat v rámci úkonů na daňovém úřadě, zejména proto, že mám trvalý pobyt v ČR a oni posílají úřední dopisy jen po SR. Za rok 2013 činil můj příjem u této agentury 1900 euro. Ve smlouvě je stanoveno, že do sumy 3735 euro ročně se neplatí daň ani odvody, přesto musím vyplnit daňové přiznání?

V případě, že musím - registrace k daňovému úřadu byla založena na základě smlouvy o uměleckém výkonně, která platila od 26.6.-31.8.2013. Od té doby mám ovšem uzavřené další smlouvy, protože se přes rok jedná o jednotlivé pracovní bloky a na každý se uzavírá nová smlouva. Musí tyto smlouvy činit přílohu u daňového přiznání? Musím přiložit i potvrzení o studiu, případně za jaké období (na VŠ je potvrzení o studiu vždy jen na semestr). Co vše musím na daňovém přiznání vyplnit, vzhledem k tomu, že nejsem zaměstnaná osoba, ale pouze student, který má brigádu? A na konec, když jsem zplnomocnila osobu na SR, k úkonům spojených s daňovým úřadem, musí daňové přiznání vyplnit, podepsat a poslat zplnomocněná osoba, nebo i já?

Předem děkuji za odpovědi.
Naposledy upravil Katrinkaa : 10.03.14 at 05:32
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.