Zavrieť

Porady

Predsadená SDK stena na obvodovom murive

Ako by ste riešili predsadenú SDK stenu hrúbky 5 cm ktorá je na obvodovej stene. Je to na poschodí v oblasti schodiska. Dom je postavený z 38 tehly. Bude zateplený 10cm minerálnej vaty ale problém je že práve v tej časti sa mi to zvonku nepodarí zatepliť nakoľko medzi mnou a susedom vznikol zvonka 50cm prevetrávaný priestor medzi domami. Je dobré to zateplit zvnútra alebo tu stenu nechať tak a len ju oplaštit sadrokartonom. Niekde píšu že zatepliť niekde nie, niekedy parozabrana inokedy tam zase nemá ísť tak som z toho jelen. Aká by bola najlepšia skladba tejto časti obvodového múru???
Prikladám foto.

Ďakujem za rady
P2180148.JPG  
P6030073.JPG  
P6030074.JPG  
1/1
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    chandler je offline (nepripojený) chandler

    chandler
    ak by si tu stenu len omietol a nechal tak bude vsetko v poriadku. 38ma slusne izolacne vlastnosti. ak tam budes davat nejaku predsadenu stenu tak za nou bude vznikat plesne. mozes to skusat riesit izolaciou a parozabranou ale dobre to urcite nebude. nedaj SDK a bude to vsetko ok.
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    g82 Podľa mňa tiež najrozumnejšie riešenie omietnuť a je pokoj izolácia z vnútra aj tak ničomu nepomôže
    radek666 Tá predsadná stena už tam je postavená a je tam z dovodu ako som písal nižšie. Vznikol tam odskok medzi prízemím a podkrovím ktorý sa urobil schválne kvoli odskoku na fasade. Omietat sa bude prízemie a schodisko a omietka sa dopojí do SDK a tým vznikne jedna rovná stena bez odskoku. Keby tam neišiel SDK tak by my tam museli nastriekat 5cm omietky aby to dorovnali. Izolácia mi zostala z izolovania podkrovia hrúbky 4cm MPN čo som dával medzi CD. Prečo by tam mala vznikat pleseň? Zvnútra bude parozábrana a zvonka kam sa dostanem mineralna vlna na fasade alebo holá tehla a tá vlhkosť sa odparý smerom von. Vata zvnútra aj preto lebo aj ked je to postavené pero - drážka tak tadial cítiť prievan tak že aby sa mi neochladzoval v zime priamo SDK ked tam bude len holý priestor.
    chandler ak to bude dobre spravene tak by to malo byt ok. ale radsej odskok na stene, ako tam davat izolaciu, parozabranu a SDK.
    Lukas Gono Zdemontovať už jestvujúce profily nieje problém , radšej tam nechám odskok a omietnem to , tá stena nič nepomôže len bude robiť šarapatu .Je to schodisko neviem či tam ten odskok tam moc vadí
    radek666 zdemolovat sa dá všetko. ale tá predsadná stena je spriahnutá s podhladom v podkroví. najprv bola predsadená stena a potom sa do toho dorobil sdk v podkroví. Schodisko tam sice je ale je to v priestore so spodnou halou a vrchnou galeriou. v poslednej dobe už zčínam byt alergický na slovné spojenia rosný bod a tepelný most. Samé komplikácie na stavbe. Teraz som horko tazko prerobil kotvenie okien. Odstranené tepelné mosty ale okno nebolo pomali kam prikotvit.
    radek666 Tak nejako chytrejší z tejto debaty niesom a neviem čo mám teda vlastne urobiť. Sú veci ktoré tam už neovplyvním takže to skúsme nejako uzavrieť. Rošt z CD musí zostať, tehla 38, vence zateplené vencovou tehlou, vonkajšie zateplenie 10cm kam sa bude dat dostať. Varianty na dokončenie predsadenej steny - aktuálne riešim vnútornú skladbu.

    1. Ako je na fotkách holá stena len zaklopiť SDK
    2. Zaklébrovať stenu a zaklopiť SDK
    3. Zaklébrovať stenu, parozábrana a zaklopiť SDK
    4. Zaklébrovať stenu, minerálna vata medzi CD a zaklopiť SDK
    5. Zaklébrovať stenu, minerálna vata medzi CD,parozábrana a zaklopiť SDK
    6.Bez zaklébrovania,parozábrana a zaklopiť SDK
    7.Bez zaklebrovania,minerálna vata medzi CD a zaklopiť SDK
    8. Bez zaklebrovania, minerálna vata medzi CD,parozábrana a zaklopiť SDK

    Tu sú varianty ktoré sa s tým dajú urobiť. Ku ktorej variante by ste sa príklánali keby ste boli na mojom mieste???
    Ďakujem
    chandler 8.
      zbaliť

    lapejko je offline (nepripojený) lapejko

    živnostník remeselník lapejko
    predsadenú stenu a omietku nemôžeš dávať do jednej roviny, doporučujem sdk vypustiť von aspoň o pár mm oproti omietke aby sa ten spoj dal pretmeliť, v jednej rovine to zaručene praskne, potom sa vymýšľajú dodatočné lištovania...
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    radek666 ked tmelíš sadrokartonove dosky tak sú tiež v jednej rovine a nepreská to. aký rozdiel je medzi stykom sadrovej omietky s SDK a dve dosky zrazené k sebe zo sdrokartonu. dáš tam tmel do V potom pásku zase tmel a výsledok ke uplne rovnaký. Či nie???
    lapejko nie je a nebude, nikdy sa na stavbe nespájajú dva rôzne materiály, masívna stena má minimálnu rozťažnosť napr. pri zmene teplôt, 12 mm sdk na plechovom profile oproti tomu tancuje pri každej zmene vlhkosti a teploty.
    radek666 a čím by sa mal ten spoj poto pretmelit? nerozumiem tomu aky je rozdiel v pretmeleni v jednej rovine a pretmelení s odskokom o pár mm. to tam akože vznikne kút ktorý sa pretrie potom akrylom?
    lapejko presne tak, je to priznaný spoj, v ktorom prípadná prasklina tak nebije do očí, ak to odsadíš viac, môžeš použiť rohovú papierovú pásku alebo špeciálnu perforovanú americkú pásku, ktoré dobre fungujú v kútoch...
      zbaliť

    Ferdosondo je offline (nepripojený) Ferdosondo

    Ferdosondo
    Radek666 no nič moc musím povedať. Hotový prúser.

    Máš tam dva vence. Betón je vynikajúci vodič tepla. Keďže žiadna izolácia zvonku- aká teplota vonku, tak skoro taká vo vnútri. Tepelný most ako vyšitý. Teda ak nezateplíš zle je.

    Ak však zateplíš ako Ti tu "radia", tiež žiadne terno. 4cm vaty má tepelný odpor R=1 a to je žalostne málo. Chlad z venca sa bude prenášať aj na CD profily. To bude mať za následok, že na SDK v miestach, kde budú CD budeš mať s istotou mokré pásy.
    Okrem toho som presvedčený, že na styku múr izolácia budú vznikať plesne.

    Jediné rozumné riešenie vidím v zateplení zvonku. 50 cm medzi susedom je síce stiesnený priestor, ale nejaký "krpatý a tenký" zatepľovač by sa na to mohol dať. V podstate stačí cca 10cm izolácie a na to sieťka s lepidlom. Ideálnejšie by bolo viac, ale čo už.
    Naposledy upravil Ferdosondo : 02.05.14 at 06:34
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    radek666 No nič moc to možno je ale už to ine nebude. Betonové vence niesu skrz až von je tam vencovka a 4cm polystyren. aspoň niečo. Zateplovat budem cely dom ale toto je krytické miesto. Samozrejme že kam sa bude dat dostat tak tam sa to zateplovat bude ale kde nie tak nezbúram susedovi garáž aby som zateplil :-) . Momentalne robím tú vnútornú časť tak s tým potrebujem poradiť ako najlepšie z toho vybrusliť. ideálne už to nebude tak aspoň nech je to dobré. Dať izoláciu, parozabranu a SDK alebo nejaké iné riešenie existuje??? Konštrukcia tam je a aj tam musí zostat.
    Ferdosondo Radek666 aspoň, že máš kus zateplený ten veniec. To je výrazný plus. Ja som mal presne takú istú skladbu a pri cca -10C som mal stenu mokrú na venci(teraz už nie lebo je vonkajšie zateplenie). Snáď aby si eliminoval vplyv tepelného mostu veniec - CD profil, tak vymeniť CD za drevené hranoly. Lenže tam môžu zas nastať problémy s praskaním na spojoch SDK.
    Nepoznám situáciu, ale nedá sa za pomoci nejakého lešenia dostať k zatepleniu celej steny od vonka?
    radek666 Tam neni problem s lešením. Predstav si dom do tvaru L. Klasika. V tej kratšej časti býva garáž. Na konci garáže je volný priestor cca 50cm a na začiatku 0cm. Vlastne taký trojuholník medzi susedovou garažou a mojím domom. Tá susedova garáž má asi 4-5m na dĺžku. Počítam že sa dokážem dostat tak na dva metre dovnútra od tých 50 cm. Zbytok jedine zohnat arabelin prsteň alebo Copperfielda.
      zbaliť
    Ing. Ľubomír Janoška
    Klasické riešenie je 40 mm sklennej vaty do 50 mm priestoru + parozábrana natiahnutá na profily pod sdk. Nevýhodou je, že keď prišroubujete sdk, parazábrana za ním bude deravá ako sito a nebude už riadne plniť svoj účel. Preto je vhodné na profily natiahnuť bitumenovú pásku, ktorá zospodu zaizoluje (aspoň čiastočne) diery od šroubov. Prípadne použiť na sdk náter s malou paropriepustnosťou (latex).
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    radek666 Takže mal by som to zateplit vatou potom dat parozábranu a zaklopiť SDK. Nebude sa mi tam zrážat vlhkosť. Neposuniem rosný bod niekde na vnútornú stranu tehly ked to bude zvnútra zateplené a zvonku len z časti?
    Ing. Ľubomír Janoška Rosný bod neposuniete na vnútornú stranu tehly, lebo aj tá 38 cm týnka má slušné teplno-izolačné vlastnosti.
    alltracboy samozrejme , ze sa posunie rosny bod. Ako pise ing, sice ma 38 slusne tepelno izolacne vlastnosti, ale pokial niekde zamedzis pristupu tepla, tak sa logicky posuva aj hranica medzi teplom a zimou. Vlhkost sa zacne kondenzovat, az ked su splnene urcite podmienky o ktorych sa mi uz nechce pisat. Podstane je, aby bol rosny bod za parozabranou smerom von, co je pri SDK splnene vzdy.
    Ing. Ľubomír Janoška :alltracboy
    "samozrejme , ze sa posunie rosny bod. Ako pise ing, sice ma 38 slusne tepelno izolacne vlastnosti, ale pokial niekde zamedzis pristupu tepla, tak sa logicky posuva aj hranica medzi teplom a zimou. Vlhkost sa zacne kondenzovat, az ked su splnene urcite podmienky o ktorych sa mi uz nechce pisat"

    Takže podľa Vás bude rosný bod posunutý medzi obvodovú stenu a sadrokartón a pritom netreba poriadne urobiť parozábranu? A bude tam rosný bod, ale voda nebude kondenzovať? Lebo to to je taký špeciálny rosný bod, čo nesúvisí s kondenzáciou?
    ???
    alltracboy pri zateplovani zvnutra je parozabrana samozrejmost a nemam pocit, ze by som pisal ze netreba poriadne urobit parozabranu. Ano moze tam byt rosny bod a nebude sa tam tvorit kondenzat kedze sa tam nedostane vnutorny vzduch s vysokou relativnou vlhkostou. Napriklad v okennom dvojskle je tiez rosny bod a nekondenzuje tam vlhkost, lebo sa dovnutra ziadna nedostane. Ale ked sa na sklo zo strany interieru prilozi tepelna izolacia, je mozne, ze sa rosny bod presunie na interierovu stranu okna a zacne kondenzovat. Je dolezite kde sa nachadza tepelna izolacia vzhladom k parozabrane.
      zbaliť

    alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

    alltracboy
    s tym sitom by som tu nebral doslova. Ludia hovoria rozne famy ktore iba komplikuju vystavbu. Videl som aj fotky nejakeho patrona co na miesto kde pojde srob cez SDK a parozabranu daval silikon. Najkritickejsie miesta su napojenie parozabrany medzi sebou a na steny, stlpy.
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Ing. Ľubomír Janoška Silikón som dával aj ja na miesta, kde som vešal háky na krov cez parozábranu a prácu mi to neskomplikovalo. Robil som si to pre seba, poriadne a za to minimum času mi to stálo
    alltracboy je rozdiel davat silikon na 10 miest a rozdiel na 1500 miest. Vacsi problem vidim v tom, ze na parozabrane poriadne nedrzi ani original lepidlo na parozabranu od den braven a nehovorim o tom, ze z toho casom odpadne snad kazda paska pokial je spoj namahany tahom. Cize podla mna je podstatnejsie aby spoje lezali v miestach kde budu mechanicky pritlacene o CD profil sadrokartonom.
    Ing. Ľubomír Janoška OK, však preto radím bitumenovú pásku na profily (mám to vyskúšané). So silikónom na závesoch som iba reagoval na na kolegu "patróna"
    Keď už sme odbočili k tomu lepidlu, používal som konštrukčný tmel SOUDAL 25D, ten drží fantasticky. (A je primerany drahý).
    Možno si poviete, že som fanatik, ale takto mi to odporučil jeden veľmi uznávaný praktik - stavbár. A som s tým maximálne spokojný.
    radek666 osobne si to neviem predstavit podlepovať ešte každú skrutku bitumelovou páskou. Ked si zoberiem kolko obojstranej pásky na prichytenie parozábrany som použil nakolko som ju dával po celých profiloch tak by som sa nedoplatil za bitumelovú. tú som použil len na styk so strešnými oknami a výlezom na povalu. Mne od den bravenu držalo lepidlo uplne super. Ale bolo to to zelene profi. Lepšie ako od Juty.
    Ešte stále som ale nepochopil prečo sa robí okolo parozábrany také halooooo ved vo vzduchu vonku je 30-70% vlhkosti ktorá sa dostane do vaty. Tá vata neni celá obalená že vlhkosť nemá šancu sa tam dostať. a ked sa tam aj dostane tak predsa cez paropriepustnú ide z vaty von. a v lete sa z tej vaty odparí uplne všetko. Či?
    Ing. Ľubomír Janoška Robíte si to pre seba, takže určite Vám nebudem svoje riešenie vnucovať
    Ja som sa držal hesla, že radšej detail urobiť lepšie než horšie, aby som nemusel po rokoch niečo rozoberať. Fyziku neovplyvním, stavbu áno.
    radek666 Neviem o kolko % sa zhorší vlastnost vaty ked sa to skrutkuje cez parozabranu. V diery je vrazený šrob a doska u neho pritlačená uplne na profil. Nehovorím že je to paronepriepustný spoj ale plocha ktorá je okolo skrutky je žiadna celá nula nič. Marketingové ťahy sú tu a budú tu. Pri takýchto veciach si prepočítam návratnost investície a stráveného času. Tu je to nenávratné. skorej sa tá vlhkosť dostane inakade ako cez tento detail. Len moj názor nie konkrétne na tvoj príspevok ale celkovo na riešenie parozábrany.
    Ing. Ľubomír Janoška OK. A čo latexový náter? Ten to moc nepredraží a dosť veľa z pary zachytí.
    alltracboy Vela veci je logicky lepsich, ale ked si zoberies o kolko sa predrazi vystavba, a efekt je cisto teoreticky, tak zistis, ze lepsie je to spravit klasicky a neriesit somariny. V ziadnom montaznom systeme SDK som necital o podlepovani bitumenom.. je to proste somarina, ktora ma v teoretikej rovine zmysel, ale nieje to potrebne. Cez tie sroby sa dostane "teoreticky" (skor nedostane) tak malo vlhkosti, ze je to z hladiska odvetrania zanedbatelne. Ludia si myslia ako im bude vsetko vhlnut aj kondenzovat, ale tiez treba brat do uvahy ze to bude obytny prevetravany priestor a nie vyvarovna kde sa produkuje vela pary. Kazda ta dierka je pritlacena o profil a nasledne pretmelena. Ked je nejaky problem s deravou parozabranou, tak logicky len v miestach kde moze VOLNE prudit vzduch (vlhky vzduch). Ak by ti mala kondezovat nejaka vlhkost v mieste kde srob prepchne parozabranu, skor by som sa bal, ze ten srob odhnije a padne ti to cele na hlavu co je samozrejme blbost. Preco ludia nestresuju z prechodu vlhkosti cez mur kde je parozabrana nalepena? Ved tam to nieje vobec istene parorabranou. Preto, lebo tam neprudi vzduch ked je to dobre urobeme tak tam niesu ani tepelne mosty. Ja som mal dva roky v podkrovy iba vatu a nikde som nezbadal ani kvapku. Preco? lebo mam vysoko paropriepustnu stresnu foliu, preto ze nebola v podkrovy zvysena vlhkost a boli aj mierne zimy. V principe ked sa ti aj nejaka vlhkost dostane cez dierky v parozabrane do vaty a je ODPARITELNA tak to nieje ziaden problem. Na natieranie latexom rovno zabudni.
    Ing. Ľubomír Janoška :alltracboy
    Vždy si rád dám poradiť od ľudí, ktorí vedia garantovať výsledky svojej práce. A nikoho nenútim, aby robil to isté.
      zbaliť

    Predsadená SDK stena na obvodovom murive

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.