jajka
Milí poraďáci, viem, že v dnešnom svete sa asi čestne podnikať nedá, prišla som na to asi neskoro ale ak môžete prosím o radu. Predávala som tovar nie na základe zmluvy ale na základe ústnej dohody s dodávateľom. Výrobca (zahraničná firma) zmenil obchodné zastúpenie a nástupnícka firma mi telefonicky oznámila, že mi už nebude dodávať tovar (bez dôvodne) ale ho bude dodávať do iného obchodu v meste. V čase telefonického oznámenia už tovar predávali!!! Ide o značkový tovar, ktorý sa nepredáva v každom obchode. Neporušila som v ničom dohodu, faktúry sú včas zaplatené... Myslíte, že sa dajú podniknúť nejaké kroky voči dodávateľovi? A hlavne je to vôbec etické v podnikaní?
Podľa môjho názoru , voči dodávateľovi nemáš možnosť podniknúť nejaké kroky . Ak to bola ústna dohoda , tak niet o čom . Bohužiaľ asi sa musíš pekne potichúčky s tým zmieriť, určite nie je to etické , ale toto prináša táto doba .
Nezabrala ani riadna platobná disciplína ....možno si nepredala množstvo značkového tovaru , ako by si bol dodávateľ predstavoval , no ťažko to takto hodnotiť .
Možno ten obchod , čo predáva značkový tovar sa tiež dohodol s dodávateľom ústne a v budúcnosti ho čaká to isté čo Teba .
Ak by bola písomná zmluva , tak sa dajú písomne dohodnúť nejaké sankcie z porušenia zmluvy , ale v Tvojom prípade nie .