Zavrieť

Porady

Ako je platené školenie zamestnanca mimo pracovnej doby?

Zamestnávateľ ma vyslal na školenie KKV (Karta vodiča) do okresného mesta (25km)po pracovnej dobe v týždni(od 14:00 - 19:30)a v sobotu a nedeľu(od 6:30 - do 14:30). Chcel by som vedieť, ako to mám mať zaplatené . Pracujem ako robotník vo verejnej správe, na školenie som išiel na služobnom aute. Kartu vodiča potrebujem pre výkon práce a zamestnávateľ mi tento čas, ktorý som strávil na školení odmieta zaplatiť.Prosím o radu.
Ďakujem Milan
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Libusa je offline (nepripojený) Libusa

    Libusa
    Účasť na povinnom školení sa považuje za výkon práce, za ktorú patrí zamestnancovi mzda. Pokiaľ z dôvodu účasti na školení dochádza k práci nadčas, zamestnancovi patrí za tento čas mzda za nadčas a v prípade , že sa zamestnávateľ so zamestnancom nedohodli na čerpaní náhradného voľna za dobu práce nadčas, patrí zamestnancovi okrem mzdy za prácu nadčas aj nadčasový príplatok .
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    marjo http://www.kkv.sk/aktuality-a.html?id=2
    KVK je Vaším osobným vlastníctvom, zamestnávateľ nie je povinný v tomto prípade Vám tento čas strávený na školení preplatiť. Záleží to na dohode medzi zamestnancom a zamestnávateľom.