Zavrieť

Porady

Daň pri výhre

Dobrý deň, niekto kto sa rozumie vie mi poradiť či platím daň pri výhre som študent strednej školy neplnoletý a nemám žiadny príjem hodnota pobytu je 420 e platím dane ?
veronikasad Napíš to trošku zrozumitelnejšie - o akú výhru ide, vecnú alebo finančnú ? V akej výške ?
Rasťo 98 No je to tam ide o pobyt v Tatrách v hodnote 420 eur
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Pozri § 9 odst. 2 Zákona o DzP - zdaníš sumu presahujúcu 350 €, keďže iný príjem nemáš, nie si povinný podať DP, iba ak by ťa DU na jeho podanie vyzval. Vtedy si povinný rozdiel zdaniť a zaplatíš aj odvody do ZP.
    -----

    Od dane sú oslobodené
    ...
    m) prijaté ceny alebo výhry neuvedené v písmene l) v hodnote neprevyšujúcej 350 eur za cenu alebo výhru, pričom ak takto vymedzené príjmy presiahnu sumu 350 eur, do základu dane sa zahrnú len príjmy presahujúce ustanovenú sumu; cenou alebo výhrou sa rozumie

    1. cena z verejnej súťaže, cena zo súťaže, v ktorej je okruh súťažiacich obmedzený podmienkami súťaže, alebo ak ide o súťažiacich vybratých usporiadateľom súťaže, okrem odmeny zahrnutej do tejto ceny za použitie diela alebo výkonu, ak je súčasťou tejto ceny,
    2. výhra z reklamnej súťaže alebo zo žrebovania,