Zavrieť

Porady

internetový obchod- nepreberači zásielok

Nepreberanie zásielok
Mám internetový obchod a stalo sa mi že zákazník neprebral zásielku i napriek tomu že som ho upozornila že na pošte má zásielku a uviedla som č. podacieho hárku. Nereagoval a zásielka sa mi vrátila. V obchodných podmienkach máme napísané že ak kupujúci nepreberie zásielku firma si bude nárokovať na vrátenie penazí za poštovné. Zákon chráni zákazníkov že môžu tovar vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu a iné výhody. Majú právo aj internetové obchody sa brániť voči nepreberačom zásielok? ( s platbou vopred väčšina nesúhlasí). Má niekto skúsenosti s riešením tohto problému. Súdnou cestou by to bolo smiešne, kedže sa jedná o malé sumy, ale ročne sa to môže vyšplhať na zaujímavú sumu.Myslela som si to , ale v kútiku duše som dúfala, že existuje aj iná možnosť. Ale v podstate som spokojná a tešia ma stáli zákazníci, ktorú moju prácu ocenia. Ďakujem všetkým za informácie a odpoveďe
Naposledy upravil Anťap : 10.01.15 at 20:47
3 komentárov     zbaliť
veronikasad Ak to boli vianočné dárčeky, bola zásielka doručená včas, teda pred Vianocami ? Mne sa pred pár rokmi stalo, že zásielka bola na poštu doručená 18.12. a pošta mi oznámenie o zásielke vhodila do schánky po Novom roku.
fortunka ale aj vtedy sa da normalne napisat, ze "nepreberiem, lebo prislo to neskoro... " alebo daco...
Anťap informovala som sa na pošte lístok dostal 16.12. a nebol to vianočný darček
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

arizona je offline (nepripojený) arizona

arizona
A ako by si chcela od tych neplaticov vymoct tie peniaze? To,ze to mas napisane v obch.podmienkach,to ti je nanic...

Ak by si zakaznik tovar prevzal a poslal naspat,tiez by ziadal zaplatit plnu sumu za tovar+postovne. Takze v strate by si bola rovnako,nemyslis? Akurat by si mala viac prace.
Takze sa s tym zmier,ber to ako riziko podnikania a ceny si uprav tak,aby ti taketo drobne straty nesposobovali skody ;-)
8 komentáre - rozbaľ     zbaliť
fortunka Zakaznik nema pravo na vratenie postovneho spat... zato ak sa zasielka vracia predajca musi zaplatit tu spatnu postu...
Anťap Aj keď máme v obchodných podmienkach že si budeme nárokovať na vrátenie peňazí za poštovné?
fortunka Aj keď...
Dáša_ fortunka, minimálne jedna prepravná služba návrat neprevzatej zásielky neúčtuje.
fortunka Kurierske spolocnosti neuctuju vratenie ani jedna, ale tu sa pise o slovenskej poste...
Anťap Pri kurierskej službe sa mi to ešte nestalo
arizona fortunka, zakaznik moze ziadat aj vratenie postovneho, nielen cenu, ktoru zaplatil za tovat -precitaj si http://www.ochrana-spotrebitela.sk/?q=node/17
fortunka Ale to je v suvislosti s objednanim, a nie vratenim... cize ak napr. objedna jedno tricko a je tam 5EUR postovne tak sa mu vracia cena za tricko + 5EUR a nie este na to postovne, ktore da za vratenie tovaru spat. Ak by objednal 2tricka a vracia jedno, tak sa mu postovne nevracia. Mam to z kazdej strany prediskutovane so SOIkou, su u nas pomaly kazdy rok... dalej neviem ako by si taky podnikatel mohol dat do nakladov postovne zaplatene zakaznikom, nemohol...
  zbaliť

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Dáša_
riziko podnikania, je potrebné zakalkulovať do ceny. Mmch, to nepreberanie zásielok veľmi záleží od toho, čo predávaš. Sú veci, hlavne určené pre mladých, móda a tak, kde sa vracia snáď aj 20-30% zásielok. A sú zase také veci, kde sa vracia menej ako 1% zásielok. Stretla som sa v praxi s oboma polohami

Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

mám svoj svet Peggynka
Ja by som si viedla súkromnú evidenciu nepreberačov a nedodávala by som im tovar.Stretla som sa s tým v nejakej diskusii a vždy to boli tí istí,akokeby sa na tom bavili.
http://www.porada.sk/archive/index.php/t-251733.html
Aj tu sa dozvieš zaujímavé veci (je to tam domiešané,ale čítaj):
http://www.porada.sk/archive/index.php/t-136241.html
Naposledy upravil Peggynka : 11.01.15 at 07:39 Dôvod: doplnenie

Hlasovalo 3 pouzivatelov

Užitočné (3)
IIla, Kabaka123, Ing. Ľubomír Janoška
3
7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
Anťap Ďakujem za typ asi to spravím
Peggynka Nikdy nepriznaj,že je to kvôli tomu.
jslancik Moze priznat. V obchodnych podmienkach ma kazdy eshop, ze moze z akohokolvek dovodu jednostranne zrusit objednavku. Aspon nejake prava ma predavajuci.
Peggynka No ak to má v obch.podmienkach.
Anťap máme to v obchodných podmienkach. Myslím že keby som skúsila napísať zákazníkovi, že mu nepošlem tovar lebo ho neprevzal, znovu ma môže očierniť na internete, ale myslím si že takýto nepreberači, zabávači to skúšajú vždy na inom obchode. Keby tak mohol vzniknúť portál kde by sme si mi obchodníci vedeli skontrolovať či je to nepreberač. Znovu to brzdí ochrana os. údajov, a sme na začiatku.
Peggynka A máš takých,čo si viackrát objednali a neprebrali ani raz ?Doplnila som aj hore linky.Na jednom eshope majú takto:
Keďže na Slovensku sa stáva pomaly národným športom nepreberanie dobierok, ktoré predstavujú pre firmu nemalé časové aj finančné náklady, rozhodli sme sa aj my uskutočniť určité opatrenia v tejto oblasti.
Pokiaľ si zákazník neprevezme dobierku v odbernej lehote, do budúcna budeme na toto meno a adresu posielať objednávky už len pri platbe predom a nie na dobierku.
Anťap Zatial sa mi nestalo že by si jeden zákazník neprevzal zásielku 2 krát. Mislím že som zatial natrafila len na nepreberačov -zabávačou. Ďakujem za linky ale keďže sú z roku 2010 možno je to stará informácia. Veľmi pekne ďakujem za ochotu.
  zbaliť

jelalim je offline (nepripojený) jelalim

jelalim
Jedine riesenie, ktore to ako tak osetri, je pred kazdym odoslanim dobierky, telefonicky kontaktovat kupujuceho: Dnes Vam posielame dobierku, pride Vam do 2. dni, suhlasite?

Po odoslani dobierky, poslat emailom podacie cislo.

Nevyluci to nepreberacov, ale minimalizuje.

Nonni je offline (nepripojený) Nonni

Nonni
Moja rada mam ju overenu mám tiež eshop snáď Vám to pomôže,tiež sa mi do toho nechcelo a som velmi spokojný...mal som do novembra 2014 cca 30 neprebratych zasielok co je nemala suma...Podpisal som zmluvu s kurierskou spolocnostou a za 9mesiacov som mal dve neprebrate vrátky..Čiže sa mi to oplatilo,skúste...
arizona A ako ti pomoze kurierska sluzba? Ked je zakaznik rozhoduty zakazku neprebrat,je jedno,ci mu ju posles postou,ci hociktorou kurierskou sluzbou. Jednoducho nepreberie tak,ci tak
Nonni Ja ti vravím že mi riadne kleslo čislo neprebratych zaasielok...Ono si každy rozmysli či mu bude vyzvanať kurier zo 3 dni,ja píšem len moju skusenosť,naozaj mi neprebrate balíky riadne klesli a to som bol zúfalí z toho...

mshop je offline (nepripojený) mshop

mshop
Jednoduchá rada... prestaňte posielať tovar cez poštu. Ceny za doručenie sú síce nízke ale zodpovedá tomu aj kvalita. Kuriér príde až k Vašim nohám a donesie to zákazníkovi. Ak sa neozve, zvoní mu ešte pár dní. Pošta hodí lístok a ďalej sa nestará.



A za ďalšie, do obchodných podmienok si môžete dať pokutu za porušenie obchodných podmienok. Dajte ju vyššiu. Vymáhať ju síce nemôžete ale stačí ak zaplatí každý tretí a vráti sa poštovné aj za predošlých...
7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
arizona Uz vidim, ako kazdy treti zaplati pokutu Ludia nie su blbi,poznaju zakony rovnako ako ty...
arizona A listky do schranok sa uz nehadzi riadne dlho!!! Uz aj posta pozna modernejsie sposoby :P
mshop kamaráde by si sa čudoval ale z piatich zaslaných e-mailov s porušením obchodných podmienok to traja zaplatili neviem či si pozadu ale ja stále dostávam v BRATISLAVE lístok do schránky a pošta j*be na to aby ma inak informovala. 3 týždne dozadu sa dokonca lístok ku mne nedostal a ani ma nikto z pošty nekontaktoval takže pošta stojí za veľké .....
arizona U nas uz davno chodia sms, vzdy rano,alebo den pred dorucenim...mrk aj sem : http://www.zive.sk/clanok/112405/ako...zky-a-odpovede
misoft Ako kde, ako kde..... pred dvoma dňami bola poštárka - pre moju fazuľku úradné písmo, nebola doma. Prišla i na druhý deň, fazuľka doma nebola - poštárka žltý lístok dala..... Ono totiž - ak nemajú číslo na phone - ako pošlú SMS?
arizona to musi zapisat podavatel zasielky na podaci listok, je tam na to kolonka. Bud mail.adresa,alebo tel.cislo....ako si vyberies. Ja som jednej Poradacke posielala balik, dokonca mi to ani nechceli zobrat bez tohoto udaju
TaraNoelle ako mi povedali na pošte, toto platí iba pre balíky, nie pre doporučené listy, cez ktoré sa podávajú aj menšie "balíčky".
  zbaliť

ludom je offline (nepripojený) ludom

ludom
Bohužiaľ nepreberanie zásielok je národný šport slovákov.

Čo by som ja robil na tvojom mieste, je zverejniť všetkých nepreberačov na tvojej stránke/eshope (treba si ale zistiť ktoré údaje môžeš zverejniť).

My pri dobierke vždy najprv voláme či zákazník naozaj potvrdzuje objednávku...
Ešte je možnosť povoliť dobierku až pri jeho druhej objednávke...
3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
Dáša_ žiadne údaje "nepreberača" nemôžeš zverejniť. Boli tu aj takí, čo mali len vymyslený zoznam na akúsi výstrahu a bolo zle nedobre.
Anťap Myslím tiež s prepáčením že zákazník ťa môže okydať na soc. sieti ale obchodník nesmie nič, lebo by porušil zákon o ochrane osobných údajov.
Ing. Ľubomír Janoška Je to tak, živnostník nie je chránený zákonom o ochrane osobných údajov, ale zákazník (FO) áno.
  zbaliť

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

JankaO
Buď to berte ako riziko podnikania, alebo využite § 544-545 OZ aj s ohľadom na novelu Zákona o dani z príjmov....
3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
Anťap Kde nájdem ten paragraf a o čom sa pojednáva. ďakujem
fortunka obchodný zakonnik a daj si do google
JankaO OZ Občiansky zákonník, ObZ Obchodný zákonník,
  zbaliť

fortunka je offline (nepripojený) fortunka

fortunka
Bohužiaľ nedá sa s tým nič robiť... absolutne. Podľa SOI nemôžeš dávať zákazníkom iné podmienky nad rámec zákona. Msíš si to (aj keď je to na zlosť) zakalkulovať do ceny a rátať s určitým % vrátených zásielok. U nás je to rovnako... doplatia na to trošku vyššou cenou ostatní zákazníci. Ale zase.. to poštovné si dáš do nákladov Tak aspoď dačo )) A má to klesajúcu tendenciu... aspoň u nás ))
Ešte by sa dali platby vopred uplatniť (ale tam to tiež nemusí prevziať...)

Katarina1 je offline (nepripojený) Katarina1

Katarina1
Pred Vianocami sme vypli dopravu Slovenskou poštou a nechali iba kuriéra a žiadna vrátená zásielka :-)

Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.