Zavrieť

Porady

Len lacnejší benzín, môže byť dôvodom zahraničnej pracovnej cesty ?

Ako podnikateľ s firemným autom chodím tankovať do zahraničia, nakoľko bývam 3 km od hraníc. Môžem si nárokovať stravné za zahraničnú pracovnú cestu, keď idem len natankovať, alebo keď idem len kupovať kancelárske potreby v zahraničí do kancelárie (som stavebný inžinier - v kancelárii).

Ďakujem za odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    ak ideš 3 km tam a 3 km nazad, ZSC netrvá tak dlho aby si si nárokoval stravné,
    aj ked dikcia zákona umožňuje stravné "do 6 hodín", takže ja by som hlasovala za áno - uplatniť.
    Nemá to však logiku - ideš pre lacnejší benzín, aby si ušetril - OK, ušetríš pár centov, resp. Eur, ale asi nie až toľko, aby sa ti do toho zmestilo aj stravné.
    Takže máš zvýšené náklady na cestovné (stravné) - tak načo je to dobré?
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    veronikasad chce "fyzicky"ušetriť na nákladoch na PHM a znížiť si základ dane o stravné ... Ak to robí niekolkokrát do mesiaca, za rok je to celkom slušná sumička ...
    marjankaj No neviem, je to oveľa viac ako 40% z príjmov? Teda 420 € mesačne?
    veronikasad Kde čítaš, že si uplatňuje paušálne výdavky ?