Zavrieť

Porady

Ako a kedy číslovať príjmový doklad?

Dobrý deň,
nedávno som sa stala SZČO. Keďže nepôsobím v rámci inštitúcie, ale samostatne, plánujem prijímať platby za moje služby priamo v hotovosti. Zatiaľ som v tomto smere začiatočník, preto by som si rada ujasnila niektoré veci ohľadom príjmových dokladov. Ešte doplním, že si plánujem uplatňovať paušálne výdavky a teda nebudem viesť účtovníctvo.
Predpokladám, že tak ako faktúry aj PD treba číslovať (či už človek vedie účtovníctvo alebo nie) - robím to hneď pri vystavovaní PD zákazníkovi alebo (aj) dodatočne? A aká forma číslovania je najlepšia?
Ďakujem vopred za všetky odpovede a Vašu pomoc.
Naposledy upravil tralalalali : 14.03.15 at 17:51
3 komentárov     zbaliť
Anik aké služby máš v úmysle poskytovať od 1.4. sa na nich nebude vzťahovať povinnosť viesť tržbu v RP, alebo virtuálna RP ?
tralalalali Mimoškolská vzdelávacia činnosť - záujmové krúžky pre deti.
veronikasad aký kod SK NACE ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Najlepšie číslovanie je poradie rokXXXX 20150001,alebo rokXXX 2015001, 2015002, atď, ak nepredpokladáš, že ich bude nad 1000 a rozlíšiť jeden rad pre faktúry a jeden pre príjmové doklady, napr 15XXXX 150001,150002. Takto sa dajú dobre a nezameniteľne ukladať a aj zoraďovať v Exceli alebo v účtovnom programe.