Zavrieť

Porady

Výber plynového KONDENZAČNÉHO KOTLA

Kúpili sme 10-ročný rodinný dom s úžitkovou plochou 270 m2 a mám vybrať nový plynový kondenzačný kotol na jeho vykurovanie. 70% plochy domu má podlahové vykurovanie a cca 30% plochy sú klasické radiátory (resp. ich ideme prerobiť na podlahové konvektory.
Vôbec tejto problematike nerozumiem a už 2 dni na Internete študujem o kotloch... ale vôbec nie som z toho múdra.
Veľmi mi pomôže akákoľvek dobrá rada či skúsenosť...

Moc ďakujem za pomoc a záujem

Monika
Naposledy upravil ivka70 : 05.04.15 at 17:58
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    harctom je offline (nepripojený) harctom

    harctom
    musite zistit ake mate tepelne straty a podla toho sa urcuje vykon kotla
    Hodeková Monika v utorok príde kúrenár, tak to hádam zmeria... Starý kotol nie je kondenzačný a slúži už 10 rokov... tak ho chceme vymeniť.
    Hodeková Monika Ďakujem za radu, ale ten kotol už nie je v ponuke.

    tannenkau je offline (nepripojený) tannenkau

    Vylúčený člen tannenkau
    na BD asi so 4000 m2 so spotrebou okolo 300 000 kWh písal kotolník podľa vyhlášky do 75 kW na UK

    Pre RD by som šiel aspoň do 2x
    možno niekde okolo 18 kW

    a ak TUV, tak dopočítať
    Hodeková Monika ... toto je pre mňa ako po španielsky
    tannenkau tak to nechaj na kúrenára
    (dúfaj, že je takýto odborník ) :